Ga naar inhoud


Humax 5400 ? lijkt wel op een win98 computer !


Gast anakin

Aanbevolen berichten

Hallo ik wordt er behoorlijk moe van als ik aan het zappen ben met de hummie dat ie regelmatig niet verder wil ! lijkt mijn pc wel met win98 die loopt ook telkens vast !<BR>Zou daar ook een oplossing voor wezen ?<BR>ik heb hier wel diverse dingen daarover gelezen en uitgeprobeerd maar tot nu toe heeft nog niks geholpen ! ik overweeg om toch maar een betere ontvanger te kopen ! helaas maar ja het is niet anders ! groetjes jelle !! mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Win98 en de hummie die beiden steeds vastlopen, beiden draaien hier(net als bij anderen zeer goed) Oftewel RU (replace user)<P>gr bob wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0<P>Ps.<P>ff serieus dan, wat voor hard en software configuratie, dan kun je het probleem wel tekkelen, nu niet de info is te gering.<p>[ 18-07-2001: Message edited by: bobje ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet een CPU cooler op je Humax, vlakbij je voeding!<P>Deze wordt namelijk zo heet dat ik er met enige regelmaat een ei op kan bakken.<P>Na deze CPU cooler geplaatst te hebben is de Humax weer een heuze zapmachine!<P><BR>Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal bedankt voor het reageren vooral die gast met zijn flipperkast haha<BR>ik heb de allernieuwste software in de humax<BR>de allcam 2.3 , de ontvanger is geaard met een aardleiding die 9 meter diep in de grond zit originele aardleiding dus das wel goed neem ik aan maar daar ligt het em niet aan ik heb het idee dat het gewoon aan de ontvanger ligt slechte kwaliteit denk ik<BR>beeldkwaliteit is nou ook niet je van het , ik had mooier scherper beeld met mijn philips seca de dst 5816 en deze liep nooit vast alleen wat beperkt met mogelijkheden en das best jammer anders een puike ontvanger <BR>,ja de warmte inderdaad het apparaat wordt behoorlijk warm ik heb er 2 CI s in en als ik daarvan de kaartjes eruit trek zijn die ook aan de warme kant dus daar zou ook wel wat aan moeten gebeuren ! oh ja de schotel is een 80 centimeter met een monoblock brainwave lnb erin voor de astra en de hotbird !<BR>groetjes jelle ! cool.gif" border="0<p>[ 20-07-2001: Message edited by: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof mijn oren niet maar volgens mij heb ik hier zojuist een posting van een echte philips fan gezien.<P>Nou, veel plezier met je Philips en doe Kiosk en Taquilla de groeten van me!!!<P>P.s. Humax met CPU cooler draaid als een tierelier en het ontvangst is ook een stuk beter dan van de Philips....<P>Let's make things worse....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het niet zo, ik heb ook een hummie een later model dan de meeeste geloof ik.<BR>Maar hij staat in een kast en wordt niet warm, in tegen stelling tot mijn oude pace waar mijn blauwe multichoice kaart bruin van de warmte werd.(maar overigens altijd bleef werken)<BR>Op een duitse site heb ik al een aanpassing gezien, (nee niet die met die fan) dat met het vervangen van wat elko's e.e.a. aan warmte problemen ook opgelost wordt. Maar nogmaals ik heb dat warmte probleem absoluut niet.<BR>Kan iemand me dat uitleggen of heeft dat te maken met die 2 soorten moederboarden die er zijn?<P>gr,<P>bob tongue.gif" border="0<p>[ 18-07-2001: Message edited by: bobje ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou bopje dat zou ik dus ook wel eens willen weten mijn oude nokia 9500 word wel twee keer zo heet als mijn hummie. dus ik kan niet echt zeggen dat hij warm word. Anakin even een vraagje heb je het algeprobeerd met een andere firmware orgineel. zonder patch dus. mischien zit daar het probleem wel in. ik weet wel ik heb hem nou een poosje en wil hem echt niet ruilen tegen een flips. ik vind mijn hummie toch iets beter<P>greetz maikie smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo natuurlijk je koopt een ontvanger met de mogelijkheid dat ie meer kan en de vergelijking met een philips bak ja wat het video signaal aangaat is die gewoon stukken beter vindt ik persoonlijk,het videosignaal van de humax vindt ik magertjes niet echt mooi smaken verschillen natuurlijk.De hummie is wel een ontvanger met veel mogelijkheden en vooral het aantal kanalen das natuurlijk klasse daar zal ik niks van zeggen maar het vastlopen de warmte ontwikkeling en dan het video signaal vindt ik toch wel belangrijke dingen daar niet aan gedacht is vindt ik wel jammer !<BR>nou ik ga maar eens aan de gang met andere software zien wat dat oplevert ! even een aanvulling ! ik heb er nu een cpu ventilator ingebouwd die de beide CI s koelt nu ! zien wat dat oplevert ! alleen wel een stuk lawaai komt er nu uit de doos !! <BR>groetjes jelle ! mad.gif" border="0<p>[ 18-07-2001: Message edited by: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anakin<P>tip1: Gebruik alleen dubbel gelagerde koelers<BR>Kosten wat ,maar gaan een stuk langer mee en maken niet zo'n lawaai.<BR>Heb je ook gekeken naar de draairichting van je fan?<BR>Hij moet wel blazen en niet zuigen he smile.gif" border="0<BR>tip2: Als je veel last hebt van 't geluid van je koeler(s), kun je er altijd nog een temp.sensor tussen zetten (deze kun je zelf instellen, en als je hummie genoeg gekoeld is slaat je fan gewoon af).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe aard je de Humax dan? Er zit toch geen ge-aarde stekker aan? Of moet je gewoon een snoertje plakken op de kast en die aan de verwarming plakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ongeveer een week heb ik m'n Philips 5816 ingeruild voor een Humax 5400&Aston 1.05<BR>Ik heb hierin de allcam 2.3 gezet<BR>wat mij opviel is dat het zappen en de EPG erg slecht werkt op de Humax.<P>De EPG komt niet op alle zenders door o.a niet op RTL4 en 5, SBS6 Yorin enz. enz.<BR>Met zappen blijft hij vaak "hangen" en gaat daarna het aantal gedrukte keren in één keer vooruit.. mad.gif" border="0 <P>Nu heb ik vandaag ff de originele Seca kaart van m'n Philips erin gedaan en alles werkt nu perfect.<BR>Zappen SUPERSNEL zonder problemen.<BR>EPG zoals het hoort !!! smile.gif" border="0 <P>Conclusie: het moet dus aan de files op de g*ldc. liggen ( Duck )<BR>Of zie ik dit verkeerd ?<P>[ 19-07-2001: Message edited by: Scooby Doo ]<P>Het werkt nu met andere files als een tierelier laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<p>[ 19-07-2001: Message edited by: Scooby Doo ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...