Ga naar inhoud


Humax 5400 ? lijkt wel op een win98 computer !


Gast anakin

Aanbevolen berichten

Als de beeldverwerking/weergave beter is, zal je ook meer fouten in de uitzending zien.<BR>Dit is inderdaad erg subjectief en is alleen met goede testsignalen te beoordelen/vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo ik heb er nu een ventilator ingezet <BR>op dezelfde manier die op die duitse site<BR>werd vermeld en nu maar even afwachten of het warmte probleem daarmee opgelost is ! verder ga ik testen met andere software en geeft dit geen resultaat dan gaat de hummie weg en komt er wat anders ! ik heb een ontvanger gekocht om lekker mee te kunnen zappen en niet om de haverklap erop te moeten wachten en in het ergste geval de netspanning uit te moeten schakelen om em weer aan de gang te krijgen !oh en nog wat cvbs geeft toch een mooier plaatje dan rgb , rgb is hier behoorlijk flets om het zo maar te zeggen er zit ook weinig kleur in en op de cvbs stand zijn de kleuren toch beter <BR> groetjes jelle ! mad.gif" border="0<p>[ 19-07-2001: Message edited by: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, over het verschil in beeldkwaliteit, dit ligt ook erg sterk aan de zender. Vergelijk RTL4 maar eens met ZDF of ARD, het verschil in scherpte en details is erg groot. Of kijk eens naar HET schrikbeeld, de plaatjes van Discovery, NGC of Sky News...Lage bitrate, leuk als er een kabbelende zee in beeld is :-( <BR>Mooie beelden geven dus ZDF, ARD, het gecodeerde Duitse pakket. Alle door de Nederlandse aanbieders uitgezonden signalen zien er, zeker op een Humax, veel slechter uit.<BR>Zelf vind ik overigens de kleuren met RGB juist veel beter, hoe fel ze ook zijn, ze lopen in elk geval niet in elkaar over, zoals bij CVBS signalen. Om het nog maar niet te hebben over grote flakkerende rode vlakken.<BR>Trouwens, ik denk dat op de RGB beeldkwaliteit de gebruikte televisie ook een behoorlijk grote invloed heeft.<P>En alles is beter als kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@anakin<BR>Mijn Sony levert in RGB een superstrak plaatje. Dat er bij jou 'kleurverlies' optreed in RGB heeft absuluut met de TV te maken en niet met de Hum. Vergeet niet dat je, door RGB te gebruiken, een groot gedeelte van de hardware van je TV niet gebruikt. Dat zijn wel de gedeeltes waarin veel beeldcorrecties (o.a. comb-filter)gedaan worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik heb een portabele nokia tv hier staan aangesloten via de scart kabel naar de humax toe ! ik heb hier dus ook nog de seca <BR>philips dst5818 ontvanger die op deze tv een perfect plaatje toverde echt hoor haarscherp en hele mooie kleuren vandaar mijn aanmerkingen op het video signaal van de humax.Even een aanvulling in de huiskamer staat een philips matchline met de mogelijkheid ook om s-video aan te sluiten.Ik zal de coax kabel van de schotel eens naar beneden doortrekken en de ontvanger op deze tv aansluiten zien wat dat oplevert maar dat zal wel na de vakantie worden ! Even een aanvulling op onderstaand verhaal een collega van me heeft een loewe tv breedbeeld en een hummie maar deze tv schakelt keurig tussen breedbeeld en normaal dus het moet wel kunnen ! <BR>groetjes jelle ! smile.gif" border="0<P> tongue.gif" border="0<p>[ 20-07-2001: Message edited by: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde verhaal hier, ook een Sony TV, met RGB het allermooiste plaatje. Een groot minpunt van de Humax, de slechte (=geen) ondersteuning voor het omschakelen van de breedbeeldtv op het correcte beeldformaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ik nog even......<BR>die warmteontwikkeling valt wel mee. bij mij zitten er 2 CAM´s in en nog een kaart in de bovenste gleuf. Het ding wordt warm maar zeker niet oververhit.<BR>Ik geloof dat dat met die warmte allemaal een beetje overdreven is.<BR>De beeldkwaliteit heeft alleen te maken met het feit dat bron goed van kwaliteit is.<BR>Is het programma van de camera tot videorecorder tot MPEG decoder in de uplink digitaal gebleven, zie je dat onmiddelijk.<BR>Was er ergens in de "ketting" een conversie van analoog naar digitaal, of doorgaand analoog (PAL, FBAS, CCVB) maar NIET RGB of YUV, dan is de kwaliteit weg.<BR>dat zie je onmiddelijk in een testbeeld als je in RGB kijkt. Zitten de "PAL" snoeren weer in de resolutie lijntjes, of is de resolutie weg, dan heeft er analoog naar digitaal of omgekeerd conversie plaats gevonden. Dit is niet altijd te vermijden.<BR>Zenders zoals ARD, ZDF, RTL, SAT1, PRO7, Premiere World in Duitsland zijn al langere tijd volledig digitaal uitgerust. Vandaar de uitstekende beeldkwaliteit.<BR>Soms lijkt het erop dat een beeld uit je Hummer op je TV in CCVS(PAL) er beter uitziet dan RGB. Dit is gezichtsbedrog en komt doordat er in de CCVS weg van de TV peaking optreedt om het beeld weer scherper te doen lijken. Dat zie je vooral aan kontastrijke overgangen. Hier ontstaan dan weer nare hinderlijke randen, die mijns insziens het beeld er zeker niet beter op maken. Als je een 100Hz TV hebt wordt dit effekt nog erger. Het beste is echt RGB te gebruiken.<P> smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een Hummie, een redelijk recente, en zo heet als ik wel eens hoor dat ze worden, wordt die van mij niet, maar steenkoud is hij ook bepaald niet. Maar eitjes bakken kan ik er echt niet mee.<P>Wat betreft de beeldkwaliteit, er zijn veel mensen die (van de Humax)de beeldkwaliteit van CVBS beter vinden dan die van RGB.<BR>Nou kijk maar eens naar de hoogfrequente lijnen in een standaard testbeeld(je weet wel veel van die smalle lijntjes naast elkaar) en je weet waarom RGB toch echt beter is. Alleen LIJKT het in eerste instantie wat minder scherp. Kijk eens naar een goed signaal (zoals dat van de Duitsers met hun hoge resoluties en bitrates) en je weet dat de Humax uit een DVB signaal wel degelijk een erg mooi plaatje kan halen (zeker net zo goed als van mijn DVD speler...)<P>Met dit ellenlange gezwam probeerde ik eigenlijk aan te geven dat het idee over beeldkwaliteit nogal subjectief is. Zelf vind ik het Humax (RGB) plaatje behoren bij het mooiste wat ik op mijn TV heb gezien, samen met het beeld uit een goed DVD speler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ging deze topic ook weer over? smile.gif" border="0<BR>Wat betreft de beeldkwaliteit, die zal voor iedereen wel anders liggen, daar niet iedere tv beschikt over o.a. een "Kamfilter" ,"100Hrtz" , "digital plus" etc.<BR>Kunnen we dus weer terug naar waar de topic over ging. <BR>(BTW, Win98SE, geen problemen hier hoor) rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo heb nu de allernieuwste versie gedownload van hemp de 2.4 werkt perfect <BR>alleen jammer dat ie niet in het nederlands is,maar dat zal nog wel komen denk ik<BR>ben benieuwd of deze versie stabiel is en niet vastloopt !<BR>groetjes jelle !<P> rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu win98 er opnieuw opgezet de first edition en draaid nu naar volle tevreden heid <BR>maar even wat anders nog , in mijn nokia tv tje zit een menu in die je in kan stellen <BR>van gewoon video naar rgb als ik rgb instel en de tv weer uit doe en later weer aan met de hummie aangesloten staat ie weer op video ! dus krijg het idee dat mijn scart kabel wel het av kanaal inschakeld maar geen rgb inschakelt,dus zou ik naar de scart kabel moeten kijken of deze wel volledig bedraad is zoals men dat noemt ! <BR>groetjes jelle ! shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De softversie 2.3 heeft neiging traag te reageren indien er gezapt wordt als er geen signaal aanwezig is (no or bad signal). Ik vermoed dat de soft dan in een wachtlus terecht komt en daardoor traag reageert. In de vorige patch (10110p) was dit veel minder het geval.<BR>Er zit nog een eigenaardige bug in, als je een nummer van een Tv kanaal ingeeft met de afstandsbediening,, dat hij de cijfers in een andere volgorde weergeeft en dus naar een verkeerde post gaat. Nog wat werk aan de winkel dus!<BR>Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...