Ga naar inhoud


technische uitleg directories en installatie


fredzetee

Aanbevolen berichten

Beste dreamers,

 

Ik zie dat er een veel mensen bezig zijn met diverse installaties van cams, plugins etc. (net als ik). Nou wil ik eigenlijk beter begrijpen wat er gebeurd en niet alleen maar het truukje kennen.

 

Onderstaand is dus geen verzoek om alle items een voor een te beantwoorden. Het geeft alleen mijn informatie behoefte aan! (alhoewel antwoorden mag)

 

Voorbeelden van info die ik zoek:

Is er ergens een uitleg waar de diverse directories op de Dream voor dienen?

Als ik zo'n compleet cam pakket in de dream plaats en manual install doe, wat gebeurd er dan eigenlijk? Welke files worden waarnaar toe gekopieerd, welke configs aangepast.

Als ik op de blauwe knop duw naar welke files kijkt hij dan? Wat is de relatie tussen de smartcam.config en de blauwe knop?

 

Ander voorbeeld:

osd-name 10= SCAM

emulator 10= SCAM 2.4

camd 10=

daemon 10= scam2

kill 10=

sleep 10=

zap-sleep 10= 4

 

 

Emulator is schijnbaar de naam op het scherm (zou je verwachten dat dit OSD zou zijn)

deomon is schijnbaar de naam van de file in var/bin (scam2 in dit geval)

de 10 in dit voorbeeld is de volgorde waarin je ze ziet als je op de blauwe knop gedrukt hebt.

etc. etc. etc.

Is ergens een informatie te vinden waar dit soort zaken structureel wordt uitgelegd. Dus nogmaals niet hoe het moet (alhoewel mij dat ook nog niet duidelijk is) maar wat gebeurd er!

Als ik de achtergrond begrijp hoef ik jullie (wellicht?) ook niet zo lastig te vallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fredzetee,

 

Als je weten wilt, waar de bestanden neer gezet worden bij een emu installatie, kijk dan eens bij www.dreamboxworld.com Op deze site onder emulators (emu) staat perfect geschreven hoe en wat en vooral waar de mappen neer gezet worden.

Ik kan niet precies vertellen, waarom diverse mappen een bepaalde naam hebben. Ik weet nog veel te weinig af van linux.

Ik ben het met je eens, het gaat niet om een truck hoe je het moet doen, maar het gaat om de vraag waarom.

Wat ik wel veel doe, is met een editor ( ultra-edit) allerlei bestanden van de dreambox uitlezen. Het is wel image afhankelijk hoe een bepaalde toets van de ab dreambox "kijkt" naar een bestand in het geheugen van de box. Op die manier verander ik soms ook bestanden, zodat ik bijv. met de blauwe knop ook de updates van mijn canal plus kaart kan zien.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je inzicht wilt hebben wat er allemaal gebeurd is , dan zul je de sourcecode van de desbetreffende image moeten doorspitten. Een antwoord op je vraag is dus ook bijna onmogelijk omdat elke image bouwer (meestal) weer andere constructies gebruiken om bv de EMU's op je scherm te toveren via toets x etc etc.

Je zou eventueel wel zelf met de enigma aan de slag kunnen gaan om daar meer inzicht in te krijgen (zie de dreambox database daar staan 2 onderwerpen over )

 

Betreffende de plugins etc die je download , die kun je eerst ook eens naar je pc downloaden en uitpakken met bv winrar. Dan kun je zien wat voor files erin zitten en in welke mappen ze geplaatst gaan worden en wat voor configuratie files er eventueel bij zitten. Dit kan je zeker helpen om meer inzicht te krijgen wat er nu precies gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...