mixfreak Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 ik wil gaar een ftp server starten dit is tot nu toe wel gelukt maar nu wil ik inloggen als root en vraagt ie om een wachtwoord dus geef ik hem het wachtwoord in dat ik tijdens de instalatie heb aangemaakt voor root maar hij herkent hem niet wat doe ik fout? ik gebruik fedora core 3 en vsftpd wie weet wat er fout gaat ?
Gast Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 Mischien heb je hier iets aan ? het is voor FC2 maar mischien werkt het ook met FC3
mixfreak Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Geplaatst: 16 januari 2005 hier kan ik ook niet veel weghalen weet iemand mischien een simpelere ftp server voor linux ?
Gast Thijzel Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 Citaat: ik wil gaar een ftp server starten dit is tot nu toe wel gelukt maar nu wil ik inloggen als root en vraagt ie om een wachtwoord dus geef ik hem het wachtwoord in dat ik tijdens de instalatie heb aangemaakt voor root maar hij herkent hem niet wat doe ik fout? ik gebruik fedora core 3 en vsftpd wie weet wat er fout gaat ? [color:"red"] Voor ik je de oplossing geef wil ik benadrukken dat uit oogpunt van veiligheid het absoluut ongewenst is om op een systeem direct aan het Internet directe root login op welke wijze dan ook (SSH/FTP enz) mogelijk te maken [/color] Edit /etc/vsftpd.ftpusers en /etc/vsftpd.user_list zet in beide bestanden een # voor root en herstart vsftpd met 'service vsftpd restart'
mixfreak Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Geplaatst: 18 januari 2005 thanks voor de info het werkt ! je weet zeker niet hoe ik root toegang krijg in krb5-telnet?
Big fellow Geplaatst: 19 januari 2005 Geplaatst: 19 januari 2005 Waarom log je niet in als een normale user via telnet ( waarom gebruik je geen SSH?? ), en gebruik je het commando "su -" om root te worden? Is veel veiliger, al helemaal als je ssh gebruikt. Telnet is nl. een niet secure verbinding... Als alternatief voor het ftp'en van bestanden kan je ook scp gebruiken. Werkt via secure verbindingen, en is een stuk veiliger.... Ciao! Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Thijzel Geplaatst: 19 januari 2005 Geplaatst: 19 januari 2005 Citaat: Waarom log je niet in als een normale user via telnet ( waarom gebruik je geen SSH?? ), en gebruik je het commando "su -" om root te worden? Is veel veiliger, al helemaal als je ssh gebruikt. Telnet is nl. een niet secure verbinding... Als alternatief voor het ftp'en van bestanden kan je ook scp gebruiken. Werkt via secure verbindingen, en is een stuk veiliger.... Ik sluit me hier bij aan. Telnet is een no go bij een box aan het Internet. Het installeren en inrichten van openssh met RPM is goed te doen. OpenSSH vindt je op de Fedora download website. Kijk ook eens naar YUM mocht je dit nog niet hebben geïnstalleerd een aanrader. Hiermee kun je gemakkelijk installaties doen van programma's en nog beter YUM kan je ook gemakkelijk instellen zodat er gekeken wordt naar updates.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen