raptor Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 bestaat er een converter van scart rgb naar firewire net als in een dv videocamera. de bedoeling is mn pc als digitale video recorder te kunnen gebruiken en films van mn pioneer direkt te kunnen opnemen.
percies Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 Denk niet dat ze bestaan, je zal hier voor een TV/capture kaart kunnen gebruiken.
raptor Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Geplaatst: 16 januari 2005 ik heb een pinnacle studio deluxe maar die heeft een analoge ingang en firewire maar de kwaliteit is bar en bar slecht. wat mijn bedoeling is mn video uit mn sat tuner om te zetten naar firewire en zodoende digitaal op te nemen in mn pc.
Albert_H Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 Rator. Waarom in dat geval vanuit de sattuner werken. I.p.v. een omzeter kun je ook een PCI DVB kaart in je PC zetten zoals de Skystar 2 of 1. Dan kun je binnen de PC geheel digitaal blijven. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
raptor Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Geplaatst: 16 januari 2005 ja zou een optie zijn alleen de pioneer staat in mn pc kamer vlak voor mn neus en een evt kaart moet je weer aanschaffen en zijn niet echt goedkoop. ik denk dat ik een schema van een dv video camera ga zoeken en het gedeelte na ga maken wat de video omzet naar firewire moet niet zo'n probleem zijn lijkt me.
Albert_H Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 Een Skystar 2 kost rond de € 50,- en ik denk dat je voor een convertor naar Firewire meer kwijt bent als hij verkrijgbaar is. Dat zelfbouwen is natuurlijk mogelijk, maar het probleem zijn de speciale ic's die je dan nodig hebt voor de analoog naar digitaal conversie van het rgb signaal en om het firewire protocol te laten maken. Dat is net als met een USB stick, in principe is zelfbouw mogelijk, maar het maken van een print voor de smd componenten waar je dan mee te maken krijgt is een hele klus. Hou bij het gebruik van een DVB kaart wel rekening met je CPU snelheid, een kaart met softwarematige MPEG decodering neemt erg veel CPU tijd, en als je tijdens het opnemen ook nog wilt werken op je PC moet dat echt een ruim boven de 2GHz zijn naar mijn mening en ervaring. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
percies Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 Citaat: ik denk dat ik een schema van een dv video camera ga zoeken en het gedeelte na ga maken wat de video omzet naar firewire moet niet zo'n probleem zijn lijkt me. Knappe vent als je dit lukt, DV camera's zijn geheel gebouwd uit SMD/BGA onderdelen. Komt daar nog bij dat deze klok/data aangestuurd worden. Je zal dus hievoor software moeten gaan schrijven en hebt een microprocessor nodig om e.e.a. aan te kunnen sturen.
raptor Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Geplaatst: 16 januari 2005 er zal best een mogelijkheid zijn dit zelf te maken op een of andere manier en als dat niet lukt dan is een interne dvb kaart ook een optie,moet er dan wel een wezen met een ci slot zodat ie ook bruikbaar is voor alle andere kanalen. mn pc is een amd 3000+ dus snel zat was voor mn pinnacle kaart ook geen probleem.
raptor Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Geplaatst: 16 januari 2005 eindelijk gevonden na lang zoeken kost zo'n 250 euro. http://www.miglia.com/products/video/dcscart/index.html voor andere geintresseerden pdf file met specs. wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. 788785-DC_SCART_ENG.pdf
Gast Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 zie pm. ivm link op deze manier. scheelt aanmerkelijk!!!! en nog in rotterdam ook. skystar
Albert_H Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 Raptor. Weet je zeker dat de kwaliteit van een dergelijk apparaat beter is dan van de Pinnacle Stusio die je niet voldoende vind? Ik lees in de pdf niet van waaraf ze converteren, De kans is groot dat dat vanaf SVHS gedaan wordt en niet vanaf rgb. Ik kocht een Convert X van plextor , composiet en SVHF naar USB2 voor €70,-. En deze kan ook PAL in 720 576 aan. Maar hoe dat eruit ziet t.o.v. je Studio weet ik niet. Albert_H. Ps. Skystar kun je mij die info ook even pmen ? Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
raptor Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Geplaatst: 17 januari 2005 zo'n klein usb convertertje heb ik al geprobeerd en geloof me je kan je geld beter in je zak houden totaal niets waard. ook mn pinnacle kaart met externe breakoutbox koste zo'n 400 euro en het beeld is echt bizar slecht voor dat geld. zo'n plextor lijkt goed beeld te hebben echter heb ik het nog nooit zelf kunnen zien. hoe dat andere ding zn beeld is weet niemand en dat is dus ook gelijk een probleem je kan het nooit zien voor je iets koopt,voor je het weet heb je weer een pinnacle zeepkist aan je ribben hangen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen