Gast Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 SkyStar2 ProgDVB 4.44.2 Duron 1400 MHz videokaart MX400 Bij een paar kanalen heb ik last van haperend geluid en beeld. Het geluid is vaak een piepstem (versnelde audio). Op een gegeven moment loopt het beeld en de audio helemaal vast. Dit is maar bij enkele kanalen het geval - bij de meeste dus NIET. Enkele voorbeelden (toevallig Hotbird - het gebeurt ook op Astra): Euronews France (hotbird 11034 MHz) Volgens mij FTA - dus geen decoderquestie. Eurosport News PL (Hotbird 12558 MHz) Volgens mij wel gecodeerd. CNN Intl (Hotbird 12418 MHz). Gecodeerd? CNNI (12597 MHz) doet het wel. Euronews (Hotbird 12597 MHz). Ongecodeerd. Civilisation (Hotbird 11513 MHz) Gecodeerd Pools. (Hier crashte ProgDVB na één minuut!) Volgens mij heb ik wel eens zo'n probleemzender goed ontvangen, en daarna niet meer, en dan weer wel, et cetera - maar ik ben niet zeker. Nogmaals: de meeste kanalen hebben geen problemen. Wat kan dit zijn? Wat doe je ertegen? Kennen jullie dit verschijnsel?
Albert_H Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 Auggie. Met progDVB heb ik ook dat soort problemen op mijn 1200 Duron, op de 2.66 Celleron komt het nauwelijks meer voor, alhoewel daar ook progDVB veel meer problemen geeft dan DVBdream. Om te zien of het probleem te maken heeft met de CPU clock hou de CPU belasting in de gaten door met ctr alt del de taakmanager even op te poppen. Je kunt dan zien of de problemen zich voordoen als de CPU belasting op 100% staat. Dat is bij mij meestal het geval. Het is zelfs zo dat het ene kanaal van dezelfde provider met dezelfde codering veel meer problemen kan geven dan een van de andere kanalen. Zo blokken bij mij de Ned 1 - 3 kanalen veel vaker dat RTL. Net5 of SBS. Het kiezen van een andere codec kan wat opluchting geven. De default Elecard codec en renderer van progDVB nemen vrij veel CPU tijd. Kijk maar eens wat je aan boord hebt aan codecs onder Setting Audio and Video DirectShow. Misschien geeft dat wat ruimte. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 Ik heb ProgDVB 4.47 geïnstalleerd, en die heeft die haperingen NIET! Helaas heeft deze versie van die 'interlace' problemen (horizontale streepjes als objecten bewegen). Is dat een bekend probleem bij 4.47?!
Gast Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 Hoi Albert. Nee: het is geen CPU-gebruik probleem. Die staat bijv. op 40%. (Toen ProgDVB crashte stond ie wel op 100%). Ik draai ook de nVidea drivers - niet elecard. Ik herinner mij deze haperingen niet van 'vroeger'. Dus is er iets corrupt geraakt in ProgDVB.
Gast Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 Op p3 650 512sdram fx52000 met hauppage nexus (in hardware mode met progdvb) nooit geen probs met freezes oid,ss2 draait toch softwarematig..misschien iets corrupt in instellingen/of teveel ballast onboard (software/games etc.)
Albert_H Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 Auggie. Ik zie net dat ik de V4.44.1 heb draaien dus ik ben niet up to date met progDVB. Heb je bij de 47 wel een andere codec geprobeerd, omdat dat streepjes gebeuren toch een codec of renderer probleem is. Maar, bij mij blijft progDVB ook een zorgenkindje. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen