Ga naar inhoud


Boos op Humax


Gast

Aanbevolen berichten

Hmmm... Humfree / Planet Hemp boos op Humax omdat de laatste firmware geen afdoende oplossing biedt voor Dolby Digital support.<P>De auteurs van de Allcam+ patch menen dat Humax zich arrogant opstelt door niet te luisteren naar de vraag. Zij menen dat humax zijn enorme verkopen van de 5400 IRCI mede te danken hebben aan de softwareontwikkeling van Humfree / Planet Hemp.<P>Tot Humax haar attitude wijzigt zullen er geen nieuwe patches meer verschijnen van deze auteurs voor de Humax Allcam+<P>(QUOTE):<BR>We do have trouble with Humax and the new firmware-Release HIC-103000, because they didn’t want to resolve the Dolby Digital problems in the firm. We indirectly supported Humax with our patch to sell many IRCI-5400er in Germany and Europe because nobody needed this expensive Irdeto-SE-Modul anymore. <P>With this attitude, we let Humax know, why they have been selling so many receivers in the past. So we are not going to patch future firmware-Release until they loose their arrogance and fix the bug. <P>PH <P>Jammer, jammer en nog eens jammer.<P>Ik vraag me af of ze volhouden, hoop t niet.<P>C-ya !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou nou nou, dat is wel weer een typische humfree actie.<BR>Ik heb de laatste paar maanden de postings op de diverse buitenlandse boards een beetje gevolgd en meneer Hemp voelt zich wel heel erg snel over zijn hoofdje geplast.<BR>Je hoeft maar een kritische opmerking over zijn patch te plaatsen en je wordt onmiddellijk afgemat.<BR>Dat humax iets moet doen tegen de patches kun je hun niet kwalijk nemen. Er zijn allerlei (overigens prachtige) zaken met die patch mogelijk die normaal niet zouden moeten kunnen. Het is dan ook niet vreemd dat humax tegen de muur gezet wordt. Ook vind ik dat je het humax niet kwalijk kunt nemen dat Premiere-World niet in AC3 uitzend maar ik een verkapte vorm daarvan.<BR>Ik denk niet dat de Kirch Gruppe het leuk vind als Humax hun ac3 stream mogelijk maakt via de embedded cam. Via die embedded cam kun je nou eenmaal officieel niet naar Premiere-World kijken. Daar heb je namelijk officieel een DBOX-2 of Beta-Digital CI voor nodig.<BR>Ik vind dit dus persoonlijk wel erg arrogant van Humfree. Zeker gezien het feit dat het motto van Humfree altijd was op een officiele mannier naar Duitse pay-tv te kunnen kijken en nu verwijzen ze zelfs in de read-me files naar de Alfredo files en ondersteunen ze de emu kaarten.<BR>De patch zelf vind ik echt geweldig. Klasse werk, maar de tam-tam erom heen is echt typisch Duits.<BR>Ik denk dat humfree een toontje lager moet gaan zingen want als zij net als wij Premiere-World over zich heen krijgen hebben ze geen schijn van kans. Een Duits domain, geregistreerd op een Duitse privé persoon. Als ze die arme jongen deze dagen een keer uit zijn bedje lichten kan de schade claim erg hoog oplopen.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]<p>[ 25-07-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook niet dat het enige zoden aan de dijk zet maar ik vond het een leuk genoeg bericht om te posten.<P>Er zit van beide kanten toch een waarheid in; <P>zou Humax inderdaad zo goed verkopen zonder de software ontwikkeling zoals dat vroeger bij Nokia ging ?<P>anderzijds zet Humax haar licenties op het spel.<P>begrijpelijk allemaal... to be continued ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die nieuwe 1.03.00 firmware, heeft iemand hem hier al getest? Want voor zover ik heb begrepen schijnt de firmware niet zo een grote verbetering te zijn, omdat de Humax er problemen met het synchroon lopen van het geluid mee krijgt. Dus ook als je DD niet gebruikt...<BR>Zoals ik de duitse borden las, is hier algemeen erg veel boosheid over, men zegt: "Die firmware is nog niet af"<BR>Overigens wordt door de duitsers Humax gelijk volledig afgebrand, en dat is natuurlijk wel erg makkelijk en zelfs schijnheilig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch Duits!<P>Zelf toen ik PlanetHemp aanbood om mijn NL vertaling van hun allcam patch te plaatsen ging hij volledig over de rooie!<P>Hoe kon ik het mooie Duitse menu zomaar verwijderen voor een Nederlandse???<P>Ach, laat ik er geen worden aan vuil maken, ben blij dat ze deze patch mogelijk hebben gemaakt en wat ik voor de rest denk over deze heren lijkt me een duidelijk zaak.<P> laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Chivato;<P>Dat hij wel eens (o.a.) op één van de boards ietwat te fanatiek reageert ben ik met je eens, maar ik zie dat ook wel eens op dit board, weinig nieuws, zal maar zeggen dat we misschien soms iets te veel met de hob bezig zijn, hihi.<P>De mailtjes die ik heb uitgewisseld met Hemp waren echter altijd van normale strekking, ook ik heb aangeboden om NL vertaling te laten opnemen; hij stuurde me netjes alle tools en uitleg om zelf te editten en deelde mede er een multilanguage patch voor te willen maken.<P>wellicht met handleiding, maar uiteindelijk zijn ze toch lekker bezig (geweest).<P>De patch is gratis en vrijwillig gemaakt, als je dan soms (op bv Laural) leest hoe mensen reageren op een bug, ongelovelijk, zou ik ook de pest erin krijgen.<P>Ik ben het echter eens met een stelling "grootheids waanzin" als we het over een boycot van de nieuwe originele Humax firmwares hebben.<P>c-ya.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag nog eens het satellite-board.de en satpage.de gelezen maar wat sommige Duitsers zich daar "leisten" is toch echt het laatste wat je van een mens zou verwachten.<BR>Top opmerking:<BR>"DD stream is not working on scrambled signals on the embedded cam" <BR>Hoe wil je in godsnaam een DD zender kijken met de embedded cam? Geen enkele irdeto zender zend uit in DD!<BR>Verder: "DD not working on Premiere-world! I will return my STB and buy Technisat, because product specifications of humax are not thrue" <BR>Premiere-World zend niet uit in DD, maar slechts een verkapte vorm daarvan. Als een ontvanger die stream niet kan decoderen kun je dus echt geen claim neerleggen bij je verkoper omdat het apparaat niet aan de product specificaties zou voldoen. Dat doet het namelijk wel.<BR>Kortom helaas weer een hoop kabaal van de übermenschen. Het slaat echt werkelijk helemaal nergens op. Ik zou als ik die verkoper was ook gelijk de klant even vragen zijn officiele abo kaartje en betacrypt module mee te nemen om te demonstreren dat het met abonnement niet werkt:-))))<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]<p>[ 26-07-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit beweerd dat het niet een knap stukje werk is. Integendeel, ik beweerde juist dat het wel een knap stukje werk is.<BR>Ik vind alleen die (typisch Duitse) commotie erom heen absoluut belachelijk.<BR>De humax software is niet gemaakt voor premiere world, zoals jij al vertelde, en als er iemand is die daar wel in slaagt, is dat prachtig. Ga alleen niet naderhand zeuren als Humax (gedwongen) tegenmaatregelen neemt. Dat was de boodschap die ik mee wilde geven.<BR>Heeft Humax een foutje gemaakt? So what. Wie bracht er een 2.2 patch uit die stikte van de bugs. Ieder commentaar daarop werd afgemat en nu doen juist die mannen hetzelfde bij humax. "Ist das denn Deutsche Gründlichkeit?" <BR>Planet Hemp zette tegenover die buggy 2.2 patch een nu bijna perfect werkende 2.4 patch. Laat humax dan ook rustig de tijd om hun bugs op te lossen.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]<p>[ 26-07-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt allemaal erg op het DVB2000 projekt van ene ULI!<BR>Perfekt werk wat deze mensen presteren en waar de industrie eigenlijk met 2 handen aan moet trekken aan zulke genialiteit!<BR>Maar helaas...,<BR>Ook in dit geva (Zelfde als Uli, ik stop, ik ga door, ik stop weer enz.) een beetje erg veel arogantie en heel hard over het paard getild, ZONDE!!!!!!<BR> Groetjes,<BR> Kweetnie<P>Huh???<BR>Waarom mag ik niet het woord "geval" posten??<BR>(vandaar dat ik de "L" maar heb weggelaten)Bij het posten zegtie"sorry, don't allow html-code EVAL"!!<p>[ 26-07-2001: Message edited by: kweetnie ]

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was ULI destijds gestopt toen de instanties niet blij werden van zijn versie die softwarematig kon 'blocken' op de Nokia.<P>Is toen heeeel lang stil geweest, en voorzichtig weer teruggekomen, na de verkoop van mijn Nokia heb ik het niet meer gevolgd.<P>Toch prettig hoor zoals die Humfree'rs het tot dusver doen, en he ? als ze willen mokken, so what ? misschien gewoon frustratie om de boel weer opnieuw te moeten programmeren ?<P>to be continued ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mokken is ook niets mis mee, maar het kan geen gezonde zaak zijn iedere bezoeker van de 2 boards op te roepen dan maar boze mail te sturen naar humax terwijl die er gewoon NIETS aan kunnen doen. Die worden ook door de providers in de hoek gezet. Net zoals wij.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...