Ga naar inhoud


Humax5400 en de loopthrough??


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een echostar digitaal met de loopthrough door verbonden met de Humax 5400(de LNB in)en de LNB uit weer door verbonden naar een analoge ontvanger.Nu is het zo,dat mijn Humax niets meer doet,hij is ook niet meer in de standby te zetten(processor kapot??).Kan dit te maken hebben met de loopthrough??Groetjes Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites


Herman, deze mensen vroegen u of de ontvanger weer werkte na opheffing van het "loop-thru gedoe"<BR>Deze mensen proberen u te helpen dus is het wel zo verstandig om dat de vragen ook even te beantwoorden wink.gif" border="0<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.Ook na het veranderen van de loopthrough doet de Humax niets meer.Dus die moet ik omruilen voor een nieuwe,daar ik deze pas een week in huis heb.Is het dus inderdaad het verstandigst om dat loopthrough gedoe dus niet meer te gebruiken,maar een multiswitch?Dan zou ik graag willen weten,hoe ik zo'n schakelaar aan sluit en hoe die werkt.Groetjes Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, je maakt het wel erg gecompliceerd zeg.<BR>Om meerdere ontvangers op één schotel aan te sluiten zijn er z.g. multiswitches te koop.<BR>Die werken perfekt en dan kom je nooit in zulke problemen.<BR>Maar goed, even terugkomen op jouw probleem:<BR>Heb je dat doorlus gedoe weer opgeheven en de Hummer gewoon aangesloten op je LNC..?(Dus geen doorlus meer aangesloten)<BR>Doet ie het dan weer of is hij definitief naar de eeuwige jachtvelden?<BR>Als ie ´t weer doet, dan heb je inderdaad een probleem door terugwerking van de andere ontvangers. 14/18 volt omschakeling etc.etc.<BR>Ik beveel je echt aan om een multiswitch te gebruiken.<BR> cool.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo H.Leppers,<P>Een multiswitch is niets anders dan een automatische "schakelaar" met ingebouwde verdeler.<BR>Je hebt ze voor Astra en Astra/Hotbird.<BR>Ze reareren op de z.g. Disecq bevelen van de aangesloten ontvangers. Disecq is een protocol dat via de coaxkabel de switch bereikt en het ding in de juiste "stand" zet.<BR>Als je Astra op maximaal 2 ontvangers wilt aansluiten dan heb je alleen maar een dual LNC nodig. Dit is gewoon een LNC met 2 uitgangen. Dit is nog geen multiswitch.<P>Als je alleen Astra op meerdere ontvangers wilt verdelen (maximaal 4) kun b.v. een<BR>5 x 4 muitiswitch nemen. Je moet dan wel een quatro LNC in je schotel gebruiken. 5 x 4 betekend 5 ingangen en 4 uitgangen. De 5de ingang kun je voor een antenne of je kabel aansluiting gebruiken.<BR>Wil je het helemaal mooi hebben dan kun je ook alle signalen van Astra en Hotbird op 4 ontvangers verdelen. Dan moet je een 9 x 4 switch gebruiken. Heb je dus 2 quatro LNC´s in je schotel voor nodig. De 9de ingang is weer voor een terrestische antenne of kabelaansluiting.<BR>Er zijn vele variaties mogelijk.<BR>Je kunt ook LNC´s kopen met ingebouwde multiswitsches (Alleen voor Astra) In fiete is dit een LNC met vier onafhankelijke uitgangen. Dit is niet hetzelfde als een quatro LNC. Die zijn speciaal voor multiswitches gemaakt.<BR>Het grote voordeel is dat alle ontvangers onafhankelijk van elkaar werken, net alsof ze ieder een eigen schotel ter beschikking hebben. Dus niet zoals die doorlus methode waarbij één ontvanger de horizontale transponders ontvangt en dan de vertikale transponders voor de doorgeluste ontvangers blokeert. (de LNC ontvangt niet meer het 14/18 V bevel van de doorgeluste ontvangers).<BR>Ik vermoed dat hierdoor je Humax defekt geraakt is. Gaf waarschijnlijk 14V naar de LNC en kreeg 18V op de doorlus ingang. Hierdoor kunnen kortsluitstromen onstaan en de Humax overleefde dit misschien niet.<BR>Het nadeel van de multiswitch is eigenlijk alleen maar de prijs.<BR> cool.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...