Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dag allemaal,

ik heb een partitie die helemaal is gebruikt 20 gig alleen voor windows xp en windows xp heeft een probleem in explorer.exe en ik heb daar belangerijke info op staan en die info wil ik op een aparte partitie opslaan van 1gig weet iemand hoe ik dit mischien moet aanpakken?

alvast bedankt!

Geplaatst:

ik maak er uit op dat je hdd vol zit....

?

heel veel mensen schonen hun PC niet op... bij tijd en wijlen

voor je software programma's "opruimers" kunt downloaden en installeren zul je enkele zaken handmatig moeten doen om plaats te maken op die hdd.

ga naar de map

c:\documents and settings

ga naar het mapje acoount van jouw loginnaam

ga naar local settings

ga naar temp

maak daar alles leeg aan bestanden die je vindt middels delete.

daar staat ook temporary internet files omnder de local settings

maak daar ook alles leeg

(dit kan ook middels de internet browser/tools/internet options/general/ delete / delete all offline files

daar staat ook history in diezelfde internet options/general,

wis die ook eens een keer.

dan staat onder c:\Temp meestal ook een hoop ellende als er vooraf bepaalde instellingen gedaan zijn

maak die ook maar eens leeg, als er geen programma's draaien dan kun je alles wissen/deleten

als je nu nog eens kijkt hoeveel plaats er weer ter beschikking is gekomen op de hdd...

zal het al weer wat lucht/ruimte ontstaan zijn om ccleaner to instaleren. die ruimt nog beter en geautomatiseerd op.. aan spulletjes die de hdd volstouwen.

daarna is het verder onderzoeken hoe meer plaats te maken op de hdd, je ofwel aan windows clean-up over te leveren of additionele software te downloaden die dat beter oplost.

cheers

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

En vergeet aan het eind van de schoonmaak actie niet de prullenbak leeg te maken, daar kan ook nog een heleboel instaan want alles wat je weggoit gaat daarheen en blijft dus eigenlijk nog ergens op je computer staan....

Geplaatst:

Maar heb je eerst de partitie gekreeerd an daarna wilde je je belangrijke files overhevelen naar de nieuwe 1 Gig partitie? Zo ja heb je de partitie van het het operating system daarvoor verkleind?

Je moet evan uitgaan dat elke partitie maximaal tot 85% bezet moet zijn voor een optimaal gebruik van de HD en services (defragmenteren!).

DeDream

Geplaatst:

de hd is niet vol maar ik wil 1 gig apart houden voor mijn belangerijke gegevens dus ik wil een aparte partitie maken van 1gig

Geplaatst:

ik denk dat je het probleem verkeerd omschrijft

je bent gewoon op zoek naar partition magic

daarmee maak je een extra partitie aan op je c schijf

denk er wel aan om even je cd/dvd rom kabel er uit te trekken als je de partitie aanmaakt

dan word de nieuwe partitie automatisch d:

Geplaatst:

ja bedankt ik heb het gedaan met partition magic en dat is wat ik precies wou bedankt iedereen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen