Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na wat handelaren te hebben gebeld en diverse meningen te hebben gekregen wil ik wel 'ns wat van de gebruikers horen! (ik zwoon in een gebied waar waarschijnlijk nooit breedband komt)

- hoe bevalt het

- welke provider heeft de beste prijs kwaliteits verhouding

- wat zijn de werkelijke kosten van gebruik en de aperatuur

- welke hardware hier het beste voor te gebruiken

Geplaatst:

Hoi mensen,

Schijnbaar zijn er weinig mensen die gebruik maken van internet via de satelliet, ik vraag specefiek voor up + down omdat alleen download nog extra telefoonkosten met zich meebrengt.

misschien dat hier wat meer ervaring mee is?

Geplaatst:

Je kunt beter voor wifi gaan met dikke richtantenne (ff met kennis het internet delen) je kan zo enkele tientalle kilometers overbruggen

De kosten voor up en down via de satelliet zijn veel te hoog

eenmalig 2000 euro ongeveer aan apparatuur

en dan elke maand 100 euro abokosten

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

De vraag ging over up en down. Ik heb alleen nog maar een beetje ervaring met down. Ik veronderstel echter dat bij up en down de verbinding ook via een proxy gaat. Dat betekent dat je als je contact maakt met een webpagina of service je geen rechtstreeks contact maakt. Ik ben daarbij tegen wat probleempjes aangelopen die ik nog moet proberen op te lossen, vooral bij dingen die niet direct via de browser gaan. Het is me bijvoorbeeld nog niet gelukt om luisteren naar muziek met Mediaplayer via de satelliet te laten lopen, omdat ik nog niet ontdekt heb hoe ik bij Mediaplayer een proxy kan instellen. Van de filesharing programma's heb ik alleen nog WinMX geprobeerd en nog niet aan het werk gekregen, omdat het programma de netwerkverbinding niet kan detecteren.

Verder ben ik wel tevreden over de snelheidverbetering vooral bij downloaden. Ik veronderstel dat ik de 20 euro per maand die het kost wel terug kan verdienen door lagere KPN rekeningen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen