70 + Geplaatst: 21 januari 2005 Geplaatst: 21 januari 2005 Wanneer ik de computer opstart komt het scherm met de mededeling: DETECTING MASTER SCHIJF : en dan het goede type van de schijf. Bij het volgende scherm geeft hij aan: PRI MASTER LBA UDMA 82, Na de comma hangt de computer. Wie weet raad . Pentium 3 500 MHZ Jan Willem
Gast Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 Aangezien je in een eerdere posting aangegeven hebt dat je in de bios aanpassingen hebt gemaakt, vermoed dat je dit ook in de bios moet zoeken. Je kan eens kijken bij IDE/HDD detection en daar het detecteren op AUTO zetten, misschien dat het helpt. De Voet
70 + Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Geplaatst: 22 januari 2005 Inderdaad heb ik daar gerommeld in de bios. Ook al omdat het met de schijven niet wil lukken, De beide groepen dus 2x master en 2x slave staan op auto Heb deze ook al veranderd in mode maar ook geen respons Zoals al vermeld komt hij bij de eerste groep master detection wel mer de goede schijf maar bij de tweede gaat het fout Ook wanneer ik automatische hdd detectie doe gaat de computer direct hangen. Heb de gele bios ook al eens op default gereset maar noppes J W
pillie Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 Probeer eens de jumper settings van de HDD's te veranderen en probeer anders eerst 1 HDD te ontkoppelen en dan je XP installeren en dan de 2e HDD weer aansluiten als slave/master. Zelf heb ik ook met onlogische jumper instellingen mijn PC met 2 HDD's weer aan de praat gekregen. Ik heb een IBM en een WDD schijf en op de WDD staat mijn XP installatie en die moest ik als slave instellen en de IBM als master anders kreeg ik beide niet aan de praat. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
70 + Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Geplaatst: 22 januari 2005 Ook aL vele malen geprobeerd en alleen met 1 schijf Met een 10 GB HD van Maxtor gaat het goed. Nu wil ik een zelfde schijf van Maxtor 80 GB met dezelfde jumper zettings aansluiten en het gaat fout. Ook een Segate van 120 GB lukt niet. De 80 Gb is reeds geformateerd en staat windows xp op en op een andere computer geen enkel probleem laat zich direct installeren. De 80 GB is van het type ATA/133 Diamondmax plus 9 120 GB is barracuda ATA v 10 GB Maxtor N256 model 91020d6 Sta voor een raadsel JW
pillie Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 En als je de 80GB HDD nu op slave zet en de 120GB op master of cable select? Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
70 + Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Geplaatst: 22 januari 2005 Jou voorstel uitgevoerd. Eerste opstart scherm geeft hij duidelijk aan: Detecting master WD ST3120 enz Detecting slave Maxtor 6y080 enz Bij het volgende scherm verschijnt onder Master schijf LBA,UDMA 82, Dan hangt de computer weer en moet ik hem uit zetten en opnieuw opstarten. Als ik 1 schijf wil installeren dan moet hij dat toch pikken Heb al zeer veel settings geprobeerd maar het lukt maar niet. Hier komt echt kenis an te pas (denk ik ) Als ik de 10 GB aansluit als master kan ik wel de andere schijven als slave gebruiken Erg vreemd.
DeDream Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 Zij alle twee de schijven nieuw, m.a.w. heb je al eerder een relatief grote HD op je pc gehad? Bij niet recente bios versies (wat bij jou het geval zou kunnen zijn gezien je 500mhz cpu) herkent de bios een grote HD niet. In dat geval kan je met de jumper settings de disk downgraden. Ik heb ooit een IBM van 40 naar 32Gb gebracht en dat werkte. Eventueel naar een nieuwere versie van de bios zou ook moeten lukken. DeDream
70 + Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Geplaatst: 22 januari 2005 Hallo DeDream Ik heb ook het idee dat het daar fout gaat Heb niet eerder een grote schijf als master geinstalleerd. Kan me nog herinneren dat een half jaar geleden het ook niet lukte Toen heb ik de 10 GB maar geinstalleerd als master en 80 GB als slave. Zou ik een bios voor dit moederboard van internet kunen halen.(p2XBL D2) Is daar nog aparte kennis voor nodig om te updaten? Jan Willem
JaNuZz Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 Dat moet je bios wel zijn die de HD niet kan herkennen, een bios update (indien die er is) is de oplossing, maar dat kan gevaarlijk zijn want als het mis gaat kan pc het niet meer doen. Veiliger is om de Maxblast util (voor maxtor hd's)te gebruiken hiermee kun je grotere HD's gebruiken die niet door de bios worden ondersteund. Suc6
DeDream Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 Op DFI.com vind je benodigde informatie: P2XBL: Descrizione 1. Unable to shutdown from Windows 2000. 2. ATA 100 HDD will show ATA 82 while system boot up. De nieuwe bios versies en manuals om je MB te flashen vind je daar. Succes DeDream
70 + Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Geplaatst: 22 januari 2005 Ben er nog niet uit. Het programma Maxblast uitgevoerd en op diskette geladen. Met diskette opgestart en moest een C Of F voor cd-rom invoeren. C invoeren gaat fout F invoeren ook want het programma staat op A: In letter.bat aangegeven dat het A moet zijn en dan wordt er drive E: aangemaakt en komt er een menu tevoorschijn maar ik kom er niet uit (HULP WELKOM) Ook de patch file gedownload hier is een file genaamd ADWFLASH.EXE en de file PDF0613.bin Ook hiervoor gaarne hulp hoe dit werkt. Ben de 70 gepasseerd dus beschouw me a.u.b. niet als dom. Want het engelse manuel is voor mij ook een probleem.
DeDream Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 Maar je bent al een heel eind! Bovendien domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Heb je de instrukties gevolgd van de site? Gaat het mis onder punt 6? 5. Copy the *.BIN and *.EXE file on to a floppy disk and reboot your system from the floppy drive. 6. Type in the following command under DOS prompt (NOT under windows!): A:\>[executable] [file name].bin /F OR A:\> [Executable] [file name].bin /F/QI OR, A:\>[executable] /? for detailed instructions. Warning: For NFII chipset based motherboard, please do not give "/F" instruction. Otherwise, LAN MAG IP will be lost that might cause your LAN feature failed. 7. Reset your computer AFTER the completion of BIOS flash process. 8. To check whether your BIOS has been updated successfully please refer to the BIOS date code shown on the bottom left hand corner of the boot up screen. 9. Please LOAD OPTIMAL SETTINGS or LOAD BIOS SETUP DEFAULTS in the BIOS setup menu during the first system boot up after the flashing the BIOS. Warning: WARNING: Please be very cautious during the BIOS flash process, your system may fail to boot if the BIOS was not programmed correctly.
70 + Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Geplaatst: 22 januari 2005 Zo DeDream de update is gelukt gaf verder geen fouten meer aan en dacht nu ben ik er. Maar nee dus. Bij het wederom opstarten krijg ik geen enkel beeld meer. Ook de monitor krijgt geen puls. Is er nog HOOP. Of kan ik hem nu bij grofvuil zetten. J W
DeDream Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 Moeilijk te zeggen als er helemmal geen reaktie is. Hoe dan ook er is altijd hoop. In dit geval lijkt het mij dat de bios niet wordt geladen! Dit is een lastig probleem want we kunnen dus ook niet niet nagaan of de bios wel korrekt geladen is. Wat voor reaktie geeft de pc bij het opstarten? Eventueel met een rescue disk? DeDream
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen