Ga naar inhoud

Actuator, Rotor of Wavefrontier?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb al enige tijd een Dreambox 5620 en ik wil graag meerdere satellieten ontvangen. Ik wou graag naar ervaringen vragen over de Wavefrontier, ik hoor vaak dat deze niet genoeg signaal ontvangen en onhandig is in gebruik.

Ik wil voornamelijk de satellieten: Astra, Hotbird, Thor, Sirius, Hisapasat kunnen ontvangen. Welke systeem zou een goede keus kunnen zijn voor mij?

alvast bedankt

Geplaatst:

Ik heb hier Astra (1 en 2), Hotbird en Thor op een T55, en dat gaat eigenlijk prima. Daarnaast een 78cm draaibaar op een diseqc motor.

Wil je snel kunnen zappen tussen verschillende satellieten, dan is een Wavefrontier ideaal. Wil je veel verschillende satellieten ontvangen, dan is draaibaar ideaal (vanwege kosten).

Ik heb geen ervaring met een T90, maar ik meen dat de sats die je wilt daar allemaal tegelijk op kunnen. Signaal is dan ruim voldoende (ik krijg hier op mijn 78cm zo'n 86% SNR op Hispasat - T90 zal vergelijkbaar zijn).

Uiteindelijk is het meer een kwestie van gemak en budget.

- Ruud

Geplaatst:

mijn t90 doet het perfect. ik heb nog geen dag spijt gehad.

De satellieten die jij wilt ontvangen is geen probleem.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Hoe zwaar is eigenlijk zo'n T90 met 16 LNB's ? ik vraag dat i.v.m. de dakkapelbelasting. Ik heb er namelijk al een visiosat 90 smc staan met motor en 12 stoeptegels. en ik wil er een Wavefrontier T90 bij hebben.

gr, maarten

Geplaatst:

Wbt de T90: De meeste satellieten zijn geen probleem, echter hispasat staat te ver weg bij de astra vandaan. De openingshoek van de T90 is zonder modificatie te klein.

Draaibaar is aan te raden, heb je meer satellieten voor minder euro's. Probleem is dan alleen weer wel dat je met max. 1 ontvanger op de schotel kan en de zaptijden bij het draaien naar de andere satellieten.

Geplaatst:

Maarten, nieuwe vraag = nieuwe thread openen.

Anders lopen de antwoorden door mekaar heen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen