Ga naar inhoud


Humax 5400 goede keuze?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben al een tijdje van plan om een schotel e.d. aan te schaffen en heb een tijd lang op internet gesurft om te kijken wat de beste tuner is. Nu kom ik overal de Humax IRCI5400 tegen. Ik ben namelijk ook van plan iets met een programmer etc. te doen. Ik ben hier volkomen leek in maar ik begrijp de technieken. kan iemand mij hierin duidelijkheid verschaffen wat ik allemaal moet hebben om sowieso alle kanalen van de astra en eutelsat te bekijken? bvd. JeeKaa rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hardware:<BR>Een humax 5400, een nummodem kabel (om je humax aan te sluiten op je computer voor de patch) Een Schotel voor astra een voor hotbird (of een schotel met dubbele lnb)een diseqc, hmmmmm een piccard2 en een programmer voor de ds9 (mastera of mastercrd) of je kan voor een goldcard kiezen met een goldprogrammer (lees maar op het bord over het verschil) een TV smile.gif" border="0) en een tvkabel<P>Software:<BR>WDN4OAK+ en de 2.4nl patch om te patchen.<BR>De correcte Hex files (ds9 of seca of viacces of irdeto)<BR>En dan ben je klaar<BR>lees verder hoe alles werkt!<BR>zoals je ziet is het geen goedkoope grap, maar ja je wil alles hebben toch??<BR>ik vind dit het beste systeem.<BR>succes<P>[ 03-08-2001: Message edited by: or ]<p>[ 03-08-2001: Message edited by: or ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nou een ronde of een ovalen hebt maakt niks uit. In beide types kun je een dubble LNB monteren waarbij de de LNB's op 2 sats gericht zijn. Je hebt dan wel een Disecq nodig om te schakelen tussen de LNB's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is 78 of 80 cm doorsnee ook al genoeg (ik heb 80), bezuinig niet op je LNB's !!! er zijn tegenwoordig zeer mooie, laat je even bij je satshop informeren.<P>succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof dat goede LNB's (die ook nog eens kop schuin naar beneden ipv naar schuin naar boven hebben) meer resultaat heeft bij regen of sneeuw dan 5cm meer schotel.<P>Stond leuk stukkie over in Satellite gids van week of 3 terug.<P>Maar goed, heeft nix meer met oorspronkelijke vraag te maken.<P>c-ya !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt jongens voor de info!<BR>Ik kan hier heel erg veel mee en ook uit de andere rubrieken haal ik erg veel info.<BR>Geweldige site laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR>Wat ik ook ergens gelezen heb dat ik niet eens een S*C* ci nodig heb en dat dit gewoon allemaal in de embedded slot kan. Ik ga dus ook voor de 3 in 1 kaart.<P>Groet,<BR>JK.<BR>P.S. Ik vind het niet erg wanneer er wordt afgeweken op de vraag. Ik leer hier heel veel van wink.gif" border="0 welke LNB('s) is(zijn) voor mij geschikt? en welke hebben de minste db's? Ik wil dus ook het internet hierop uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...