Gast Geplaatst: 22 januari 2005 Geplaatst: 22 januari 2005 Beste SAT-vrienden, Ben sinds kort in het bezit van een NAGRAVISION CAM (zie bijlage), volgens de satboer is dit de laatst uitgebrachte CAM. Informatie op diverse sites geeft aan dat de CAM geschikt zou zijn voor officiële en onofficiële nagra kaarten. Wat men niet direct verwacht, is dat de CAM met het nagravision label naar beneden in een van de slots van de ontvanger moet worden geplaatst. De CAM wordt dan wel, dan niet door mijn ontvanger (TOPFIELD 3000 en 5000) herkend, wat afhankelijk is van of de andere CAM (Ashton 1.0300) is geplaatst. In het menu van de CAM is het volgende zichtbaar: - Lista de compras (boodschappenlijst), werkt niet - Crédito restante (restant tegoed), werkt niet - Seleccion idioma (taalkeuze), wel vervolgscherm, werkt niet - Cambio de la clave de compra (veranderen van de gekochte code), werkt niet Op deze eerste 4 opties loopt het syteem vast. - Informacion de systema (systeem informatie), geeft: Software: 1.36a00{1800}G+1.006 kaartnummer: 10 0848 6200 02 module serienummer: 01 8463 749194 De aanwezigheid van een abbo kaart nagra 2 wordt wel gezien (medlingen op het scherm als: plaats een kaart, en de kaart is niet correct geplaatst) Nadat er een kaart is geplaatst werkt ook het laatste menu onderdeel (systeem info) niet meer en loopt het systeem er op vast. Ondanks dat ik een officiële abbo heb vindt er geen decodering voor de Canal Digital + op de Hispa 30°W plaats. Ik heb 1 site kunnen vinden waarop een upgrade pack te vinden is en een software versie 1.36 (bin). De upgrade voorziet in een .inf file voor W95 en W98 en werkt dus niet op andere windows systemen. Ergo, de Nagra98.inf wordt niet herkent door W98+SP. Terwijl het zo'n mooie optie was omdat de cam direct in het PCMIA slot past. Helaas dus. Maar goed, de versie 1.36 stond er toch al op; maar wat moet je voor de toekomst, nietwaar? En een CAS interface 2 kent (nog) geen nagra module. Ik heb, denk ik, toch wel de meeste informatie kunnen geven die ik nu kan bedenken. Mijn concrete vraag is of iemand hier meer van af weet en zou willen helpen.
prutsie Geplaatst: 23 januari 2005 Geplaatst: 23 januari 2005 De CI module die jij hebt is een officiele. Deze module komt uit de keuken van SCM (die ook bijna alle andere bekende modules maakt) en is voorzien van een geheime boxkey. De module is hardwarematig gelijk aan de oudere types SCM modules zoals de Astoncrypt 1.03. Omdat nagra gebruikmaakt van een boxkey die de ontvanger aan een bepaalde kaart koppelt zal je dus jouw kaart moeten laten koppelen aan deze module. Dat zal ook de reden zijn dat er een serienummer op deze module is geprint. De provider moet immers wel de boxkey kunnen achterhalen omdat anders nooit de kaart aan de decoder kan worden gekoppeld. De minder officiele "pretmodules" die pretenderen Nagra te kunnen decoderen hebben dan ook allenaal een manier om de boxkey te veranderen. Er zijn diverse tools beschikbaar om de boxkey uit officiele nagra ontvangers te destilleren. Niet altijd zonder risico trouwens. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen