Ga naar inhoud


humax: melding rA ???


Gast

Aanbevolen berichten

Hellup!!!<P>Ik krijg melding rA op display tuner en daarna gaat alle stroom van de tuner af !!!<P>Na het gebruik van de switch achterop, nogmaals precies hetzelfde.<P>Wie weet wat dat kan zijn? Mijn dealer zegt: illegale patch. Lijkt mij niet. Maar wat dan wel?<P><BR>Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo load terug de origineel versie firware<BR>+ boot loader of de nieuwe patche 3.0 met<BR>boot loder !!!!!Dat lukt well....<BR>ps: boot loader en ID belankerijk.<BR>Groetjes<P> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi<P>hier hebben wij het zelfde probleem<BR>als je hem met de afstandsbediening <BR>soms uit zet gaat ie heele maal uit<BR>moet je soms wel 15 x het schakelaartje<BR>omzetten om hem weer aan de gang te krijgen<P>ter info <BR>zit geen paths of iets anders in.<BR>orginele l 1.37 loader en un c+ irdeto <BR>kaartje<P>opsturen voor de 3x en ze doen er tog niks <BR>aan. mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het de oplossing om de humax minimaal een half uur zonder spanning te zetten. En als die eindelijk weer werkt nooit meer stanby zetten.... Dit was voor mij geen oplossing. Momenteel is de humax nog in reparatie. Ik heb er zelf nooit patches in geladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dit ook eens gehad. niet gepatched, orig c+ kaartje, niets aan geklooid dus.<BR>oplossing bij mij was apparaat openmaken, beetje wrikken aan stekkertjes en chipjes zeer en alles goed bekijken op slechte contacten, en tot slot een grote klap op aparaat.<BR>tot nu toe (knock on wood) geen ra meer gehad.<BR>Oh ja, originele firmware erop gaat bij deze storing helaas niet omdat de standby knop zo dood als een pier is. het apparaat boot gewoon niet meer. misschien een losse soldering of iets dergelijks.<BR>Het vervelende van dit soort storingen is dat als je met het apparaat onder je arm naar de dealer gaat het probleem natuurlijk niet optreed, en je een beetje meewarig wordt aangekeken.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt precies, toen ik net voor de gang naar de dealer nog 1x checkte, werkte het natuurlijk weer.<BR>Is dat niet ook altijd bij de tandarts?<P>Maar goed, originele 1.10.00 erin, en alles werkt (nog) goed.<P>Cogli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen, ik heb hetzelfde probleem,<BR>en het is heel simpel, je geeft er even een klap op, en hij doet het weer!<BR>(ja ja ik weet het het is geen elegante oplossing maar hij werkt wel!!)<P>gr djkahn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Als bij mijn humax de stroom er af is geweest<BR>Komt er na het aan zetten ook rA in het display.<BR>Dit is volgens mij normaal hoor.<P>rA betekent volgens mij remote acces (loader)<P>Dus maak je niet druk alle gepatchte humaxen bij mij deden dat, en werken 100%<P>Groeten Fred.<BR> wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.Ook ik heb Ra (zowel voordat en dat ie gepatcht was)niets aan de hand.Wel wordt het kreng zo heet, dat je na een avondje "globetrotting" een ei er op kunt bakken.Tevens werkt ook bij mij de afstandbediening soms traag, loopt ie af en toe vast(van de warmte denk ik, waarom zijn er ook zoveel "hot" channels te ontvangen).<BR>Ik ben een oud Nokia (9302 en 9500) gebruiker maar ben ondanks alles wel "om" voor de hummie.Wat zijn de menus trouwens verschrikkelijk ondoorgrondelijk. cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb dit probleem gehad, is een defect van het apparaat, volgens mijn leverancier lag het aan de software, maar na een paar keer opnieuw de software er opnieuw in te hebben geladen bleef het probleem bestaan Ik mocht hem toen bij mijn leverancier omruilen voor een nieuwe, en wat denk je, het probleem was opgelost (met de zelfde software).<p>[ 05-08-2001: Message edited by: xinetic ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar mijn mening zijn deze problemen uitsluitend voedingsproblemen ,door de beprekte voeding die zeker geen overdemencie<BR>kent gezien de warmte ontwikkeling is het belangrijk dat deze genoeg zuurstof heeft<BR>daarbij zullen de onderdelen de neiging krijgen naar verloop van tijd los te geragen door de pintwerking ,slaan helpt misschien<BR>maar oversolderen is beter laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>@ qmabir<P>Nou ik denk niet dat je na een half jaar al problemen krijgt door losse kontaken.<P>@ sat4all users<P>Ik denk eerder dat je het moet zoeken in slechte stekker verbindingen.( zie vorige topics waarin het op de humax slaan vaak voorkomt!!!)<P>Ook vind ik het vreemd dat bij de 1ne de voeding staat te koken en bij de andere hij gewoon lauw is.<P>Hier kan ik als enige reden voor bedenken dat het aan de lnb moet liggen.( gebruik zelf een alps lnb en ik heb een lauwe humax...)<P>Maar om het zaakie stabiel te houden kun je een blower plaasten vlak bij de voedings unit.<P>Er zijn verschillende sites te vinden met dit onderwerp. ( zoeken bij google.com!)<P>Succes, groeten fred.<P> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...