Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Momenteel heb ik een goed werkende Echostar 707b met draaibaar systeem. Wil echter een ontvanger welke zenders kan ontvangen welke ik nu niet kan zien. Bv Dreambox 500. Kan ik deze ontvanger op een of andere manier aansluiten samen met mijn huidige ontvanger?Wie regelt dan het draaien van de schotel? Kan er nergens iets over vinde. Als ik nu een zender kies op Hotbird draait de schotel vanzelf ( via de coax aangesloten). Maar hoe gaat dan dan met de 2e ontvanger?

VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7

Geplaatst:

Zal wel mogenlijk zijn echter zal de ene reciever op verticaal staan B.V en dan ontvang je op de andere ontvanger ook alleen maar verticaal! Zal je echter op bijde alles willen zien moet je een twin lnbf in je schotel monteren zodat bijde recievers een apart signaal van de schotel krijgt.

Greetz Ronald

Geplaatst:

maar hoe gaat dan dan met draaien van de schotel als je zender selecteerd op 1 van de ontvangers? Gewoon op dat moment andere uitzetten en dan gaat dat goed? En gaat dan dan via dezelfde coaxkabel?

VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7

Geplaatst:

Bij mij werk ik ook met 2 ontvangers, een humax en een dreambox. Ik heb deze gewoon doorgelust. De ontvanger waar het signaal binnen komt moet wel in stand by staan, anders geen beeld op de andere. Ik laat mijn schotel draaien met een oude analoge ontvanger. Dit geeft geen problemen voor mijn humax. Bij de dreambox moet ik bij satelliet configuratie op afwijkende configuratie zetten. U kan dan alla satellieten appart inscannen. De lijsten zijn dan per satelliet oproepbaar. Wel moet ik de dreambox terug uit en inschakelen als ik via mijn annaloge ontvanger naar een andere satelliet draai, anders komt er op het scherm "service niet gevonden". Ik vermoed dat U uw schotel gewoon kunt laten draaien met uw huidige ontvanger, dreambox op alternatieve configuratie. Dat zou moeten werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen