pa3fat Geplaatst: 23 januari 2005 Geplaatst: 23 januari 2005 Hoi, Sinds enige tijd een netwerkverbinding gedefinieerd in XP. Nu de netwerkprovider een router verplichting heeft ingesteld, is het ip nummer niet meer dynamisch maar wordt door de router uitgegeven, 192 reeks Wat is het probleem: - Netwerkverbinding stopt omdat de oude settings 10.n.n.n spontaan teruggezet zijn (dus weer 10.n.n.n) - ik kan de huidige definitie niet weggooien en mogelijk de registry niet echt opschonen. Heeft het nu als ik de hele netwerk kaart (wireless) uit de config haal en het daarna nog een keer probeer? graag jullie advies. mvg - ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
Hendrik007 Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Dus het adres word automatisch gegeven aan de pc? Probeer dan eens bij het TCP/IP-protocol de 2 rondjes aanvinken op "Automatisch toewijzen" tezetten Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
pa3fat Geplaatst: 26 januari 2005 Auteur Geplaatst: 26 januari 2005 @Hendrik007 Alle 10.n.n.n. entries in de registry weggehaald. Ook alle gevonden harde entries 192.n.n.11 weggehaald. Zodanig opgeruimd dat op een gegeven moment onder DOS het commando IPCONFIG niet meer werkte. Nou dan lijkt het toch echt wel schoon !!! Het weer aan de gang gekregen, trouwens de rondjes zijn aangevinkt. En wat bljkt weer het ip nummer 192.n.n.11 terwijl je qua volgorde van DHCP van de router b.v. n.n.n.4 oid zou verwachten. Maar vooralsnog kan ik ook de definitie van het netwerk nog steeds niet weggooien. Ergens zit dus nog iets wat ik niet gevonden krijg. nog hints? ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Het makkelijkste gaat via hardware hier de netwerkkaart selecteren en daarna installatie ongedaan maken klikken zodat de kaart verwijderd wordt. als dit nog niet helpt de eigenschappen aanklikken van de netwerkkaart en naar tcp/ip gaan hier kun je ergens dynamisch naar statisch wijzigen
Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Inderdaad de drivers voor netwerkkaart verwijderen, en keer opnieuw opstarten, en weer installeren. Als je router ook als dhcp server kan functioneren kun je de netwerkkaart op automatisch ip adres etc zetten. Anders moet je de 10.x.x.x adressen met de hand opgeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen