Ga naar inhoud

Grenzeloos TV-kijken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat Murdoch Premiere koopt levert hem gewoon meer inkomsten op en mogelijk een sterkere positie in onderhandelingen voor de uitzendrechten die hij koopt. Maar Murdoch heeft ook nog steeds te maken met de grenzen. Hij kan niet Sky en Premiere samenvoegen en dan één abonnement verkopen voor alle kanalen van en Sky en Premiere. Dat veronderstel ik tenminste. Hij zal nog steeds per land uitzendrechten moeten kopen voor de films die hij wil uitzenden.

Voor de consument blijven het verschillende providers, met toevallig dezelfde eigenaar.

Die differentiatie die veel klanten oplevert, daar bedoel ik niet de kijkers mee. Ik denk dat de filmmaatschappijen inderdaad niet zo gelukkig zijn met mensen als Murdoch die schaalvergroting nastreven en dus een machtiger partij worden.

Met voor elk land een aparte provider dicteren de maatschappijen de prijzen. Wil je niet betalen? dan mag je gewoon niet uitzenden. De schade blijft beperkt voor de filmmaatschappij, er zijn immers voldoende partijen die wel kunnen betalen. Maar als Murdoch zegt ik betaal voor die film niet meer dan zoveel, en anders wordt hij niet in duitsland, Engeland en Italie uitgezonden, dan is de schade voor de filmmaatschappij al een stuk groter.

Maar goed, ook voor de consument kleven daar natuurlijk nadelen aan.

Dreambox 800

Wavefrontier

6 x Interstar LNB

1W,5E,13E,19.2E,23.5E,28.5E

• Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen