Ga naar inhoud

Waar op letten bij aanschaf Satlook Mark3 Diseqc

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Zoals het onderwerp doet vermoeden, ben ik op zoek naar info over de Satlook Mark3 Diseqc. Ik wil zo een apparaat kopen en vroeg me af waar ik op zou moeten letten voor de aankoop. Zijn er bepaalde onderdelen die wel eens vervangen dienen te worden? Is er iemand met verstand van/ervaring met dit apparaat die mij wat info zou willen geven? Info is belangrijk daar het om een niet geringe uitgave gaat.

Alvast bedankt

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Geplaatst:

Ik zou zeggen spaar even door voor een Satlook III Nit .

Deze heeft satelliet herkenning en en spektrum geheugen.

Bij het afstellen enorm gemakkelijk . Zoek met je schotel het spectrum , vastzetten en klaar. Ik kan je deze meter zeer aanbevelen .

Geplaatst:

Ik heb zelf de MK-III zonder NIT. Die was er toen gewoon nog niet. De mogelijkheid om een plaatje van het spectrum vast te leggen zit trouwens ook gewoon in de MK-III Diseqc.

Stel je min of meer dagelijks schotels af dan heb je die NIT echt niet nodig. Ook het opslaan van een plaatje van een spectrum van een bepaalde satelliet heb je dan echt niet nodig.

Ben je net zoals ik puur hobbymatig bezig met het hele schotelgebeuren dan is een NIT scanmogelijkheid toch wel heel erg handig. Op de sathobbydag heb ik dat gezien toen een mede hobbyist zijn Satlook met NIT even demonstreerde. Bij mij was de accu leeg geraakt, en ik was alle opgeslagen plaatjes kwijt. Met een NIT doe je een scan op een transponder en je ziet redelijk snel op welke sat je zit.

Let er wel op dat een Satlook een semi-professioneel apparaat is welke echt aan de onder-onderkant van de markt zit. Qua prijs, maar ook qua degelijkheid. Wil je echter een degelijke meter hebben dan moet je toch minimaal de prijs van de satlook verdie,- of verviervoudigen. Zie het apparaat als de lelijke eend onder de meetapparatuur. Voor mij als hobbyist die het ding maximaal een tiental keren per jaar gebruikt meer dan genoeg dus.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

bedankt voor jullie reacties , maar ik kan die satlook Mark3 voor 275 euro kopen. Is dat een verkeerde prijs? Tja, waar wil ik hem voor gebruiken? Ik denk gewoon om schotels uit te richten. Bij mij thuis , maar ook bij anderen thuis. Beetje commercieel hobbyen dacht ik zo. Is het apparaat daar niet genoeg voor?

"Stel je min of meer dagelijks schotels af dan heb je die NIT echt niet nodig"

Wat bedoel je daarmee? Wat is uberhaupt NIT?

En hoe zit t met de accuc? Zijn die dingen snel verouderd en zo ja, wat kost een nieuwe accu??

Gegroet,

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Geplaatst:

NIT. Bij het spectrum vermeldt het apparaat ook de naam van de satelliet .Ik werk zelf met de Satlook FTA . De prijs voor het apparaat is redelijk, niet echt goedkoop .

De accu gaat ongeveer 1 uur mee . De levensduur is niet

geweldig, maar een nieuwe is redelijk goedkoop .

Als je in de buurt woont geef ik je gaarne uitleg .

Voor informatie even googlen met emitor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen