Ga naar inhoud


teletekst probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal<P>Ik heb sinds kort een humax 5400 en de<BR>teletekst weergave is niet 100% nl.<BR>transparant.Mogelijke oplossing is<BR>CVBS in te schakelen als weergave maar<BR>ik krijg dan onscherp en iets donkere<BR>weergave beeld.Een oplossing van een<BR>duitse website was:<BR>CVBS aan te zetten en vervolgens<BR>Ik citeer:<P>Dazu solte am scartkabel nur folgende pins<BR>beschaltet sein (wenigstens auf einer<BR>seite):<BR>Signalausgang:1,3,4,8,17,19,21<BR>Signaleingang:2,4,6,8,18,20,21<P>Da an scart-Steckern normalweise die Pins<BR>beschriftet sind, sollte es kein problem<BR>sein, die uberflussigen pins abzuklemmen.<P>Wie heeft hier wat tips over, zodat ik<BR>op een normale manier teletekst kan ont-<BR>vangen<BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


op dancevalley was het best wel te drinken dommelsch-fan.<BR>Maar ga is naar het MENU,installatie,systeem instellingen,overige instellingen,dan kom je bij osd transparantie en die moet je op ondoorzichtig zetten kijkt een stuk beter .<P>veel succes M EN M wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ m en m,zijn deze instellingen niet alleen voor het menuscherm van de Hummie en hebben volgens mij niets te maken met teletekst want het module zit in je tv en niet in de Hummie.<P>Probeer eens een andere scart kabel.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem wat jij hebt ligt niet aan de Humax maar aan je TV. Geeft jouw TV RGB weer dan wordt het signaal wat via de RGB binnenkomt gewoon gemixt met het teletext signaal. Is helaas niets aan toe doen dan een nieuwe TV kopen, of de Humax in CVBS te zetten

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets gelezen dat je met een firmware update het teletext probleem op kan lossen.<P>Ik weet niet of hier het zelfde probleem wordt bedoeld.<P>kijk op de officiele humax site. Daar staat ergens vanaf welke versie dit probleem is opgelost.<P>Als je denkt dat het aan de scart ligt, wat ik me niet kan indenken, moet je het eens met de coaxkabel proberen. <P>Misschien niet logisch maar wel een goede manier om een paar mogelijkheden te elemineren. tongue.gif" border="0<P>MVG> PsYcHo rolleyes.gif" border="0<p>[ 10-08-2001: Message edited by: PsYcHo_NL ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by dommelsch_fan:<BR><STRONG>Heb het inmiddels het probleem zelf kunnen<BR>oplossen, door de overbodige bedrading<BR>in de scart weg te halen. Teletekst werkt<BR>nu ook in RGB mode.Misschien ook een tip voor anderen!!!!!!! laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>ja echt lachen dat jij hardware matig RGB bedrading om zeep helpt en denkt daarmee iets handig op te lossen tongue.gif" border="0

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja 't werkt toch..lees het bovenste<BR>stukje nog eens door (bovenaan).<BR>Het zit namelijk zo dat wat oudere type<BR>tv's niet volledig de scart benutten.<BR>Vandaar die uitschakeling (lees schema)<BR> tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het inmiddels het probleem zelf kunnen<BR>oplossen, door de overbodige bedrading<BR>in de scart weg te halen. Teletekst werkt<BR>nu ook in RGB mode.Misschien ook een tip voor anderen!!!!!!! laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...