Boerenjong Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Hallo, Ik heb een roterend systeem. Het ontvangen gaat redelijk. Om het te optimaliseren een paar vragen. De motor hoek heb ik ingesteld op 52,4 graden (Ongeveer). Behorend bij mijn woonplaats. Klopt het dan dat de schotelhoek om en nabij 32 graden ligt? Vraag 2:Ik heb nu een triax van 78cm. Heeft het zin dit te vergoten naar 88 cm. Gerrit
Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Boerenjong, Bij mij zit hij rond de 28 graden. Hier kun je er alles over lezen. Hoe groter de schotel hoe beter. Je zal minder snel uitval hebben bij regen en je kan meerdere satellieten ontvangen. In onze database kun je zien hoe groot je schotel moet zijn voor de diverse satellieten. Jouw vragen zijn al diverse keren behandeld ook de zoekfunktie van het forum geeft je veel informatie. Dan nog een opmerking van huishoudelijke aard. Het is beter om voor elke vraag een andere thread te openen ook moet je een duidelijk onderwerp plaatsen in je postings. Succes
Boerenjong Geplaatst: 26 januari 2005 Auteur Geplaatst: 26 januari 2005 Bedankt voor het antwoord. Ik zal me beter aan de regels houden. Hoe komt het overigens, dat ik bij 32 graden de beste resultaten heb en jij bij 28 graden? Gerrit
Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Tja, volgens mij zit er wel vaker hier en daar een graadje verschil. De gradenbogen die op de schotels staan gedrukt kunnen misschien niet helemaal overheen komen. De lokatie kan een rol hebben. De arm waar de lnb op zit hoeft maar een beetje anders te staan. etc etc.
Gekkenhuis Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Idd de graden boog op de schotel moet je maar met een kroltje zout nemen , want hier is het 21 graden. Vorige schotel was het 28 Graden , dus helemaal afhankelijk van welke schotel je gebruikt.(merk en type) Groetjes Gekkenuis
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen