Urkel Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Op de Mastera 2 zit een drukknop voor het instellen van de mode van de Mastera. Ik gebruik de Mastera op het ogenblik als cardreader en Phoenix mode. Dit is mode 1 op de Mastera. Als de spanning wegvalt en weer terugkomt staat de Mastera niet meer in mode 1. Is het mogelijk om er voor te zorgen dat de Mastera altijd met mode 1 begint of is dit dmv een code welke naar de Mastera gestuurd wordt in te stellen? De Mastera hangt aan een Linux PC en ik kan zonder moeite strings naar de seriële poort sturen tijdens het opstarten van de Linux PC. Het zou ideaal zijn als ik het mode commando kan sturen voordat ik de radegast software activeer. Tengx Urkie. 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
orbiter Geplaatst: 30 januari 2005 Geplaatst: 30 januari 2005 Ik neem aan dat jou mastera opstart in stand 0 (6Mhz) Als je de IC's verwisseld, dan start jou mastera nog steeds op in stand 0, maar werkt dan op 3,5Mhz
trust Geplaatst: 30 januari 2005 Geplaatst: 30 januari 2005 Citaat: Ik neem aan dat jou mastera opstart in stand 0 (6Mhz) Als je de IC's verwisseld, dan start jou mastera nog steeds op in stand 0, maar werkt dan op 3,5Mhz Ik neem aan dat je de kristallen of resonators bedoelt . Dat zijn die 2 blauwe "knobbels" (bij mij) met opdruk 3.58 en 6.00 Verder een prima tip voor zijn probleem . Update !! Ik zie dat er en Altera eprom in zit en een 8 polige conn. Misschien voor een J-Tag ? Er is bij het uitkomen van de MasterA wel gezegd , dat software upgrade mogelijk zou zijn , dus bewerken moet dan ook kunnen. Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen