Ga naar inhoud


Humax met Diseqc probleem?


Duwgati

Aanbevolen berichten

Ik had tot voor kort een Echostar 3000, (met diseqc en 2 lnb's). Die Echostar heb ik nu vervangen door een Humax 5400.<BR>De eerste indrukken zijn ZEER goed, met 1 uitzondering: het schakelen van Astra -> Hotbird kanalen (en vice versa) werkt niet altijd vlekkeloos.<BR>Soms schakelt hij redelijk vlot, maar meestal duurt het minuten of er komt helemaal niets. Dan moet ik eerst de receiver een paar keer uit/aan zetten voordat het gewenste kanaal komt.<BR>Het lijkt beter te werken wanneer ik probeer te schakelen via FTA-kanalen dan via gekodeerde kanalen. <BR>Mijn Echostar schakelde altijd snel tussen beide lnb's, ongeacht het type kanaal dat ik opvroeg.<BR>Ik gebruik de volgende instellingen op mijn Humax:<BR>Astra op 1<BR>22KHz disabled<BR>0/12V enabled<BR>Diseqc A<P>Hotbird op 2<BR>22KHz disabled<BR>0/12V enabled<BR>Diseqc B<P>Deze instellingen stonden overigens al zo toen ik ze voor het eerst bekeek. Is dit de default? Of zoekt de Humax dit zelf uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de tips jongens, maar helaas nog niet het optimale resultaat.<BR>@Redcat, ik heb een mini diseqc waar ik verder niets aan kan instellen.<BR>@Radxnl, De diseqc kanalen A-B verwisselen helpt niet, sterker nog, dan krijg ik op beide satellieten geen beeld meer. Dus A en B zijn goed. En gepatcht is ie al laugh.gif" border="0<P>Ik heb nu de 0/12V disabled.<BR>Eerst leek dat succesvol te zijn, maar dat was van korte duur. Na 3 of 4 keer snel te schakelen, gaat het daarna ineens weer heel traag. Het blijft dus random. Soms snel, soms langzaam. Maar wel 1 ding is konsekwent. Als ik via FTA kanalen schakel gaat het redelijk (variërend van 1 tot 30 sec.) terwijl via gecodeerde kanalen schakelen soms helemaal niet lukt.<BR>Wat me wel verbaast is dat ik soms al na enkele sekonden aan de ontvangst-indikator kan zien dat ik ontvangst heb, maar dat ik dan de boodschap krijg "bad or no signal". Als ik dan nog wat schakel (bijv. tussen ARD en ZDF een en weer) dan krijg ik uiteindelijk wel beeld maar het kan wel nog 10 - 15 sec. duren.<BR>Alle instellingen zijn dus nog default, behalve de 0/12V (nu disabled).<BR>Nog iemand een suggestie?<BR>Bedankt<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor kaart zit er in dat ding dan?<BR>heb je daar al eens een andere voor geprobeerd?<BR>misschien zijn de aanspreek tijden van de pic of de eep gewoon slecht?<P>mvg<P>[__raDXnl__]<P>-sky is indeed not the limit-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu een funkaart inzitten en niets anders om het even mee te proberen. <BR>Maar er zijn nieuwe besteld. Die hoop ik volgende week binnen te krijgen, dan kan ik ook de piccard2 eens proberen en een andere funkaart.<BR>Maar ik denk dat daar het probleem niet in zal zitten want waarom krijg ik anders ook die grote verschillen bij de FTA kanalen. Ik vermoed eerder dat het iets met de diseqc te maken zal hebben.<BR>Ik houd je op de hoogte.<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat geexperimenteerd.<BR>Als ik met de "kale" receiver werk, dus zonder CAM of kaart, dan blijft het probleem gewoon bestaan. Dus het ligt niet aan mijn funkaart.<BR>Wel heb ik gemerk dat schakelen van hotbird naar astra meestal redelijk vlot gaat terwijl de andere kant op (astra naar hotbird) altijd veel langer duurt. Maar in beide gevallen variëren de tijden enorm.<BR>Als ik nu een andere diseqc wil proberen, wat is dan een goede tip (merk en type) voor mijn Hummie.<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duwgati, ik heb twee DiSEqC switches:<P>-Philips DiSEqC Emitor AB v2.0 serie: c<BR> Deze heeft 'n LED en 'n drukknopje om te kiezen tussen DiSEqC/Toneburst/12Volt schakelling.<P>-NEDIS DiSEqC 2/1 Level 1.1<BR> Deze kun je niet instellen.<P>Heb je ook al 'ns geprobeerd om de orginele Humax HIC10110 software er weer opnieuw op te zetten, en dan de DiSEqC eerst even zonder de allcam patch opnieuw te proberen?<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Redcat,<BR>Bedankt voor de tips.<BR>Ik heb de originele software nog niet teruggezet nee. Dan moet ik weer gaan slepen met de hele handel, PC monitor etc. naar beneden. Zolang dat niet echt nodig is doe ik het liever niet.<BR>Maar ja, misschien moet ik ook nog eens een laptop aanschaffen.<BR>'T is wel een dure hobby zo he, dat gratis kijken laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR>Als dat zo door blijft gaan wordt satelliet kijken straks nog duurder dan Duc rijden laugh.gif" border="0 <BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duwgati, waarom ontkoppel je niet gewoon de ontvanger?<P>Voor het inlezen van de software heb je alleen de ontvanger nodig en hoeft hij niet aan de coaxkabel te zitten.<BR>Op het schermpje van de Humax kun je zien wanneer hij klaar is met het installeren van de software dus heb je zelfs geen tv nodig!<P>Ik doe het op die manier al zolang als ik de Humax heb.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schakel van gecodeerd (dus als bv van<BR>irdeto naar seca schakel eerst naar enkel<BR>FTA kanalen.Vervolgens weer naar gecodeerde<BR>zenders, je kunt dan bijna altijd meteen<BR>beeld krijgen.Een enkele keertje kaartje<BR>eruit en erin, maar uitzetten hoeft niet!!<BR>Ik gebruik gewoon goldwafer en heb zelden<BR>problemen!!! wink.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duwgati,<BR>Als eerste mijn complimenten voor je informatieve website.<P>Mijn instellingen staan gewoon zoals ze stonden, dus...<P>Diseqc A<BR>Astra op 1<BR>22KHz disabled<BR>0/12V enabled<P>Diseqc B<BR>Hotbird op 2<BR>22KHz disabled<BR>0/12V enabled<P>Overschakelen gaat hier binnen 2 sec Astra <-> Hotbird <-> Astra<BR>Ik gebruik gewoon een goedkope Diseqc 1 naar 2 Toneburst.<BR>Het enige verschil is waarschijnlijk dat er hier twee apparte schotels staan.<BR>Ter info: Humax 5400 + 1.03 + Patch 2.4<BR>Heb je wel een beetje voldoende signaal over?<BR>Ik heb gemerkt dat de Humax minimaal<BR>50% signaal kwaliteit moet hebben.<P>B.W.<p>[ 11-08-2001: Message edited by: Bocky Wocky ]

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duwgati de instellingen bij mij zijn ook het zelfde maar heb ook heel lang het zelfde probleem gehad. toen heb ik de lnb's een keer omgewiseld. en toen werkte astra niet meer naar behoren op de hummie en op de nokia deed hij altijd goed. dus heb ik maar een andere lnb erbij gekocht en toen was het probleem weg. ik hoop dat je er wat mee kunt<P>greetz maikie wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste mede eigenaar...<P>ten1ste goeie actie.... hummie5400<P>de instellingen zijn defaults, zo stonden ze bij mij ook toen ik 'm kreeg..<P>ik neem aan dat je de 2 lnb gewoon met een disecq switch hebt gescheiden, dan kan je dus die 12v switch uitzetten!(ook de 22K tone heb je dus nooit nodig)<P>wat me ook opvalt is dat ik de disecq's andersom heb staan B=astra A=hotbird.<P>op de switch (fconnectoren naar beneden) kan ik me herrineren dat de hotbird A(links) is <P>misschien dat hier enkele problemen mee te ondervangen zijn.. ik zou iniedergeval ff proberen die disecqs ff een keer omtegooien<P>maar je hebt een fijn apparaat dus het komt allemaal best wel goed<P>ps douw die 2.4 erin en dan op naar DS9.. echt heel gelikt dat spul, als nou ook nog binnenkort de <BR>definitieve firmware erkomt met volledige EPG dan is het helemaal af...<P>mvg<P>[__raDXnl__]<P>-sky is indeed not the limit-

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duwgati, bij mij staan de instellingen precies het zelfde.<P>Ik zou het dan ook eerder in de diseqc zoeken.<BR>Controleer ook even voor de zekerheid de F-connector of er geen draadje van de mantel de kern raakt, want dan werkt de diseqc ook niet meer goed!<P>Staan de instellingen van de diseqc wel goed? Ik heb namelijk 'n diseqc die je kunt instellen op: 1:diseqc 2:Toneburst 3:0/12Volt!<P>Je kunt in de Humax ook 'ns kiezen voor Toneburst schakelen in plaats van de diseqc switch.<P>Ik denk overigens dat de Humax niet in staat is om te checken wat vooreen diseqc je aan de coaxkabel hebt zitten. Dus de ontvanger zal wel vanaf de fabriek zo ingesteld zijn of hij is zo ingesteld door de sat-handelaar!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ongeveer dezelfde problemen gehad<BR>echter gemerkt dat als de schotel op het randje van ontvangst staat deze problemen zich voor doen,mischien toch even naar de idikatoren van bijde kijken en zorgen dat de ontvangst 50procent is .sucses

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...