Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

moet binnenkort voor een kennis internet aansluiten

de enigste optie is kwello

er is namelijk geen telefoonaansluiting ter plekke

er moet alleen 1 laptop van internet voorzien worden

en ook nog draadloos

wie weet wat ik precies voor een draadloze set nodig heb ?

en moet er ook nog een router tussen de kabelmodem en de zender (i.v.m. het mac adres)

wel heb ik enige ervaring met adsl en routers , maar dat kabelinternet is voor mij wat nieuw

Geplaatst:

Maakt toch niet uit of ip dynamisch of statisch is????

Je kunt het beste een wireless router kopen, das de makkelijkste oplossing.

Wil je er een met goede alternatieve software met opties zoals signaal opvoeren kies dan een linksys.

Wil je er een met veel extra aansluitingen zoals een printer kies dan een asus.

Wil je (met een geschikte wifi kaart voor laptop) een snelle verbinding kies dan uit de us-robotics turbo serie, of ga voor een belkin.

Dit zijn de ervaringen die ik tot nu toe op heb gedaan, of van anderen heb gehoord.

Andere merken maken vast hele goede wireless routers, maar deze merken hoor ik het meest van.

Geplaatst:

Als je je router configureert maakt het wel degelijk uit of je een vast of dynamisch ip-adres hebt, anders krijg je nooit verbinding.

Het modem moet nog komen, zeg je. Dan zal het wel een Eurodocsis modem worden met dynamisch ip-adres. Ik heb zelf een US Robotics draadloos modem met als ontvanger een USB-stick. Het voordeel hiervan is dat de pc niet opengeschroefd hoeft te worden. Setje kost ca. 95 euries.

Skysurfer

Geplaatst:

TIP: koop gewoon de linksys draadloze router, dan kan je zowel draadloos als bedraad. Dit is de WRT54G, hij heeft vier aansluitingen voor kabels en 2 antennes . Koop daarbij een pcmcia kaartje van een bekend merk dit ivm evt ondersteuning en drivers .

Heeft de laptop ook een ethernet aansluiting? Dan zou je ook eerst eventueel bedraad kunnen aansluiten, gaan heel makkelijk via de quickstart guide die bij de linksys zit. Deze cloned ook meteen de MAC adres. Dan weet je namelijk dat je internet goed werkt, en dan het draadloze installeren.

Suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Geplaatst:

ok bedankt voor de info

ik ben zo heel wat wijzer geworden.

ik ga er mee aan de slag

ik laat het resultaat nog wel even weten

o ja en de laptop heeft geen ethernet aansluiting

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen