Ga naar inhoud


Digitenne


Martijntje

Aanbevolen berichten


Kijk maar eens op de site's van <A HREF="http://www.rdr.nl" TARGET=_blank>www.rdr.nl</A> en <A HREF="http://www.nozema.nl" TARGET=_blank>www.nozema.nl</A> <P>ze gaan die digitale pakketten op de uhf band uitzenden vanuit de bestaande torens voor landzenders.<BR>Dat houd dus in het gebied tussen 470 mhz en 860 mhz.<BR>Wellicht met een convertor die dat hele pakket omzet naar de shf en een uhf antenne eraan valt er misschien wat te decoderen.<P>Ik ben alleen benieuwd welke coderingsnorm er gebruikt zal gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Er komen 40 containers met dvb-t zenders te staan langs de autosnelwegen door heel nederland.<BR>De eerste uitzendingen met dvb-t worden gehouden in west nederland.<P>In het najaar volgt zuid nederland, en in het voorjaar van 2002 volgt de rest van nederland.<P>Het op starten van het dvb-t net in heel nederland is helaas niet mogelijk in verband met de vergunningen en toestemming van Belgie en duitsland vandaar dat de rest van nederland later aan de beurt is.<P>De zenders zijn gemaakt door de firma Hirshman<BR>Mischien staat er wat over op op hun homepage...<P>Groeten Fred.<P> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>De zenders 123 komen in iedergeval in het pakket, want dan kunnen ze de grote zenders uitzetten! <BR>Wat er verder in het dvb-t pakket komt wisten ze bij de dvb-t meeting ook niet.<BR>Ze waren nog in onderhandeling was het antwoord op de zelfde vraag,door mij gesteld.<P>Groeten Fred.<P> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij niet mogelijk om Digitenne met een Humax 5400 te ontvangen (DVB-T, andere modulatie en ander frequentiegebied), echter, zou het met een Engelse OnDigital ontvanger mogelijk zijn? Dit is een Mediahighway-ontvanger voor DVB-T. <P>Enige moeilijkhied die ik zie is dat Digitenne de 'mobiele' variant van DVB-T gebruikt (met de genoemde potloodantenne), terwijl je voor OnDigital een echte hark nodig hebt... Enig idee iemand?<P>gr.<BR>skyav

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Nou het is wel mogelijk om met de humax dvb-t te zien.<BR>Je moet dan een converter gebruiken die het uhf signaal omzet ergens tussen de 950-2150 mhz.<BR>Het coderings systeem zou mediagard worden dus dit kan de ontvanger wel aan....<P>Groeten Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas ben ik bang dat dit niet opgaat. DVB-T gebruikt CODFM als modulatie en dat kan de Humax 5400 toch echt niet aan. Mijn vraag aan jullie is wat wordt er op dit moment (tests) uitgezonden? welke kanalen en freq's? Ik heb gisteren een receiver gezien die Kanaal9 Utrecht zonder problemen op het scherm toverde. (lopik 570 mhz) Ik heb wel intresse voor zo'n receiver. Iemand met meer info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu zojuist een DVB-T receiver aangeschaft. Werkt uitstekend hoor op Kanaal 9 Utrecht smile.gif" border="0 Echter we willen meer!!! Heeft iemand informatie over op dit moment gaande tests. Lees wel vage verhalen bij nozema.nl maar geen concrete info waar ik wat aan heb. zoals freq, zendlocaties, vermogen, polarisatie, you name it. Iemand meer info please?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...