Ga naar inhoud


Waar moet ik op letten als ik een Humax5400 koop?


foppo

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een perfect lopende Strong8000. Daarnaast een MM9500 met gepatchte cam Amon2.0. Maar over dat laatste ben ik toch niet zo heel tevreden.<BR>Dus.... heb ik besloten om nu een Humax 5400 aan te schaffen met een Aston AllCam.<BR>Maar... waar moet ik opletten? Want ik begrijp dus dat er nu nieuwe Humaxen zijn waar je niet meer zo lekker mee kan klooien?<BR>Welke Soft moet er standaard in zitten en welke AstonCam moet ik hebben om hem straks te updaten en met wallbanger te kunnen laten draaien.<BR>Ik kan de soft die ik straks nodig heb natuurlijk zelf wel vinden maar het gaat nu even erom dat ik bij de aanschaf geen foutjes maak!<BR>Ik gebruik een vaste (astra) schotel en een draaibare met een disceq.<BR>De prijs ligt zo rond de 1000 piek en van de allcamm zo rond de 400. Klopt dat?

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites


Humie's 5400 zijn nog altijd te patchen.Geen probleem dus gewoon de Humfree patch over de de laatste firmware van de humie en draaien maar Je vindt de firmwhere op de humie site en de patch op Dlmaster.Wat gaat je nu dat kosten de prijs van de humie voor de rest niks.Ik gebruik de DS9 filekes die lopen nu gewoon goed.(pic2 16F876)<BR>Die verhaaltjes over niet meer te patchen daar geloof ik persoonlijk niet te veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Humax 5400 IrCi zal onder de fl. 1.000,= kosten.<P>Je wilt een Aston CAM kopen, neem Aston 1.04/1.05 deze kunnen 15 providers aan en kost tussen fl. 300,= en fl. 400,=.<P>Indien je de patch (deze zorgt voor decrypt van betacrypt, irdeto, seca, viaccess) via je embedded CAM gebruikt kun je de Aston CAM op dit moment achterwege laten.<P>De juiste files op de juiste kaartjes (afhankelijk van wat je wil) zorgen voor de rest.<P>c-ya !

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,<BR>de nieuwe humax 5400 irci(Z) word vanaf begin september in de verkoop gegooid.<BR>Belangrijkste verschil is dat deze receiver geen rs232 interface meer zal hebben, dus je kunt met deze box zelf geen systeem-software laden. En dus natuurlijk ook geen settings meer frown.gif" border="0frown.gif" border="0frown.gif" border="0 <BR>De 5400Z zal dus een vrij saaie box worden.<BR>Het is echter te verwachten dat de slimme jongens onder ons binnen no time een oplossing vinden om zelf een rs232 in te bouwen, maar ja dat kan natuurlijk niet iedereen.<BR>HH Handelaren zullen dus door hun technici de box gaan aanpassen en voor een flinke meerprijs gaan aanbieden, dat is echt wel te vermoeden.<BR>Verder schijnt de box 2MB meer geheugen mee te krijgen.<P>De 'oude' box wordt nu schaars, in diverse forums wordt er al geschreeuwd naar een verkoopplaats waar ze nog tegen normale prijzen worden aangeboden, een meerprijs van 3-400 piek is geen uitzondering.<BR>Suc6 met de zoektocht om er nog een te vinden.<P>Greetz<BR>Jonas

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland kost deze doos DM 799,- via www.<BR>Betalen kan je met plastik.<BR>Koop er maar veel van, want volgens mij worden die dingen goud waard.<BR>(geef maar ******* in je zoekmachine in) wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels hier vlak in de buurt zo'n fijne humax gekocht incl een aston 1.05 cam tegen een allerzins redelijke prijs.<BR>De leverancier had ook nog een geprogd goldkaartje erbij gedaan maar daarover straks meer.<BR>Ik moet eerlijk zeggen dat hij me in vergelijking met m'n MM9500 niet tegenvalt.<BR>De beeldkwaliteit van de strong8000 daarentegen vind ik iets beter.<P>Bovendien heb ik bij de humax last van een soort overspraak van het gewone tv signaal.<BR>Er schuift ondertiteling van Ned1 door het beeld. Misschien moet ik een betere scartkabel gebruiken?<P>Kan het trouwens zijn dat de Humax meer signaal nodig heeft dan de MM9500 en de Str8000?<P>Als ik m'n season met wallbanger in de Humax hang heb ik een stabiel een prima beeld.<BR>Als ik de goldcard in humax stop dan heb ik last van een lichte blokvorming.<BR>Dat kan aan het kaartje liggen natuurlijk maar daar ga ik zodra ik een mastera progger heb mee stoeien.<P>Sinds de D2Mac periode heb ik me daar niet meer in verdiept dus ga ik me daar verder in bekamen ook via de site van Duwgati.<P>Ik heb de humax geupdate met de nieuwste firmware van Humax en dat ging zonder problemen. Daarna de 2.4 patch en dat liep ook goed.<BR>Met Wallbagor staat alles open behalve premiere.<BR>Wat ik heb begrepen is het wachten op een nieuwe patch?<BR>Ik heb premiere gezien op m'n gepatchte MM95000 en het viel me op dat de beeldkwaliteit stukken beter is dan van Canal- !!!<P>Afijn, ik heb weer wat te knutselen.<BR>Als iemand nog goede tips heeft voor een newbie met een humax dan hoor ik het graag. cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overspraak van gewoon TV signaal had ik ook, maar toen ik hem op een andere Scart aansloot was het weer weg.<P>Leuk zo'n leverancier die er geprogde kaartjes bij geeft. Woon je in Axel ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...