Ga naar inhoud


Geen signaal


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<P>Laatste tijd heb ik 's avonds geen signaal (no or bad signal) op vertikaal gepolariseerde zenders. Nou geef ik toe dat het al enkele dagen geen best weer is en er bij tijd en wijle enge wolken langskomen, maar het vreemde is dat ik niet kan constateren dat het op het moment dat ik geen signaal heb zo'n wolk in de weg hangt of dat het regent. Nog iets geks is dat wanneer ik overschakel van een horizontaal gepolariseerde zender naar een vertikale er wel heel even beeld is en dan meteen weer weg. Tot paar dagen geleden en nu overdag nergens last van trouwens.<BR>Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb ook regelmatig problemen met de ontvangst.<BR>Ik heb nu een triax 78cm met 2 keer een dubbele alps lnb en regelmatig 's avonds valt het beeld weg. Ik vermoed dat het iets met atmosferische omstandigheden te maken heeft (temp verschillen, onweerswolkjes etc..) Wat ik dan konstateer is dat mijn Humax gewoon hangt als ik geen signaal binnen krijg en hij toch wel zo'n 40sec vasthangt. Zelfs met de nieuwste soft erin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk niet, maar de mogelijkheid bestaat dat je schotel iets verdraaid is door de forse rukwinden van vorige week.<BR>In het begin vielen mijn kanalen ook af en toe weg en kwamen weer terug, het werd echter steeds erger.<BR>Maar weer eens een keer met de meter op het dak geklommen en opnieuw uitgericht.<BR>Vanaf vrijdag geen last meer van uitval. (ondanks de boutjes en moertjes toch een verdraaide schotel !!!).<BR>Groeten, John

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm erg vaag, maar op het moment dat ze er wel zijn kan je op de hummie in menu bij status en signaalmeters effe kijken of je wel sap genoeg binnenkrijgt.<P>met 78cm blad moet je toch wel 80% kwaliteit en signaal kunnen krijgen, beneden de 50% begint ie pas moeilijk te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, heb nog niks van dit alles geprobeerd, omdat ik overdag bij normaal weer wel prima beeld en signaal heb. Zelf inderdaad ook al gedacht eens aan de lnb te draaien, maar als hij overdag goed staat zou je denken dat dat 's avonds niet tijdelijk veranderd. Heb een 78 cm triax en zat ook al een beetje te denken aan een andere (grotere ??) schotel, maar wil wel eerst het idee hebben dat dat zin heeft, en hoe groot moet die dan zijn. Is bijvoorbeeld 88 cm genoeg of moet het gelijk 1 meter zijn (heb stab HH100 motor, dus groter kan niet toch????)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...