Ga naar inhoud


12V uitgang


Gast

Aanbevolen berichten

Lekker draaien ze, de 2 koelers die op de 12v uitgang zijn aangesloten.<BR>Wat ik me afvraag is; Blijft die uitgang constant onder spanning staan, ook al staat de Hum op stand by?<BR>Heb er maar een temp. voeler tussen gezet die ze naar verloop van tijd uitschakeld, omdat ze anders in de stand by stand doorblijven draaien.<BR>Is dit normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat is normaal.<BR>Je kunt in het menu "Antenne Instellingen", de 12 volt uitgang aktiveren of de-aktiveren.<BR>Persoonlijk vindt ik die warmte ontwikkeling nogal meevallen. OK, die CAM´s worden heet, maar zolang je je vingers er niet aan verbrand is er niets aan de hand. IC´s kunnen tegenwoordig die hoge temperaturen zonder problemen aan.<BR>Als ik mijn CAM´s een koele dag wil bezorgen, doe ik gewoon het klepje aan de voorkant open.<BR>De komponenten lijden eigenlijk meer aan het afkoelen en opwarmen bij het aan en uitschakelen. Als je dit vermijdt, gaan ze best lang mee.<BR>Heb je wel eens gemerkt hoe heet een laptop van binnen kan worden? Dat wil je niet weten....!<BR> cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier 2 coolers, hele kleintjes van 12 volt, die staan in serie op 12volt dus krijgen maar 6volt per stuk, waardoor de stroom gelijk blijft(2 netzoveel als 1)<BR>en ze de helft van de snelheid draaid, daardoor langer meegaat, en absoluut geruisloos is.<P>er staat er 1 rechts naast de ca modules, blaast er van rechts naar links overheen.<P>De andere staat links voor in de hummie over de voeding heen te blazen, die wordt nl nogal heet.<P>en is nagenoeg dezelfde voeding als die van een galaxis ontvanger, die ook altijd na 1 jaar kapot gaan, komen ook beide uit de samsung fabriek.<P>De 12 volt pak ik, 1 draad massa van chassis en de +12 volt van de connector rechtstreeks van de voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LD . je vraagt je af of ze in stb ook draaien<BR>na lang denken heb ik een manier bedacht om er achter te komen : druk op de knop UIT en kijk / luister dan weet je het.<BR>gr trust tongue.gif" border="0

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Digitaal<BR>Dat is inderdaad ook een optie, maar ik neem aan dat die aansluiting op Stand by ook nog stroom doorgeeft???<P>@trust,<BR>Aangezien er op de Hummie geen UIT knop zit kan ik die ook niet indrukken he blush.gif" border="0 <BR>Als je de vraag goed gelezen had, had je ook gemerkt dat ik enigzins zelf al een beetje 't antwoord daarop gaf.<BR>En om nu iedere keer die powerswitch aan de achterkant om te zz frown.gif" border="0 <P>Een ieder verder bedankt voor jullie antwoorden, suggesties blijven alsnog van harte welkom wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gewoon twee stille koelers in zitten. Eentje op de kaartlezers gericht en de andere op de voeding.<P>De snoertjes lopen gewoon via de gleufjes van de deksel naar de achterkant van de ontvanger. Daar heb ik 'n adapter die de koelers voed in 'n apparte stekkerdoos zitten, waar overigens ook de Humax en de TV en video op aangesloten zijn. De stekker van die stekkerdoos heeft 'n schakelaar, zodat ik in één keer alles kan uitschakelen. <P>Ik denk niet dat het zo verstandig is om gewone 12 volt koelers op de 12 volt uitgang van de Humax aan te sluiten, aangezien die maar 50 mAmp levert. <P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TeeBee, natuurlijk hoef je standaard geen extra koeling in te bouwen, daar heb je zeker gelijk in. Maar veel mensen hebben niet die luxe dat ze de ontvanger zo open en bloot neer kunnen zetten. Dus dan staan ze vaak in 'n audio/video meubel met erop of er onder 'n videorecorder (die ook al de nodige warmte afgeeft). <P>En dan is het echt geen overbodige luxe om wat extra verkoelers in te bouwen. Ik heb namelijk sinds dat ik de twee fan's heb ingebouwd geen last meer van vastlopers als de ontvanger 'n paar uur aan staat! <P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nonsens zeg, dat ventilatoren gedoe.<BR>Aleen maar werk en geklungel. Om over de extra herrie en de optische rommel maar niet te spreken... shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0 <BR>Volgens mij is dat zoeken naar werk...<BR>Sorry dat ik er zo over denk.<BR>TeeBee.....groot gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...