Ga naar inhoud


DVB kastjes te patchen of niet


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Tsja..Eigenlijk hoef je niet te patchen..Als je in de buurt van een DVB-T zender zit al het kastje ze vanzelf wel vinden. Probleem is de software van de doosjes...De Samsungen van de PTT zijn gelocked op de zenders van de PTT terwijl bv de Rebox 1150Co gewoon alles vreet wat hij ziet. Het enige probleem wat ik daar kan verzinnen is dat de zenderlijst statisch is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal moeilijk worden. De bakjes worden voor een dumpprijs aangeboden en hebben eigen software. Je zult moeten wachten tot er iemand electronisch een oplossing biedt. Hiervoor is een:

a: welwillende PTT techneut nodig die geheel per ongeluk de flash op het net zet.

b: een interface om een flash in de Samsung te blazen...

c: heb je al nagedacht over de DVB-T infrastructuur?

 

Hij ziet alleen wat uitgestraald wordt. Het is geen bakje wat met voorgedefinieerde zenderlijsten werkt. Je kunt op locatie alleen een zenderscan doen..Alleen leuk in de grensgebieden met een sterk genoeg signaal. Denk ook even aan het wellicht dubbel gebruik van de UHF kanalen..Wordt ook lastig kiezen voor zo'n bakje.. Als veel zenders kijken een gewilde optie is had je wellicht (maar dit is een persoonlijke mening) beter kunnen gaan voor een FTA satellietsetje. Ga je meteen van 23 zenders naar een stuk of 200 incluis de Duitsers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar topics geleden is al eens een simpele oplossing gegeven hoe je niet-Digitenne zenders kan inlezen in de Samsung. Wat ik me nog kan herinneren, moet je zorgen dat je bij aanvang van het zoeken een zwak signaal hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat wat jij bedoelt over het ontvangen van meerdere "Regio x"-zenders binnen het Digitenne boeket d.m.v. renamen. Ik kan bijv. inderdaad zowel AT5 en TV NH als RTV Utrecht ontvangen.

 

Hier in Apeldoorn (op behoorlijke hoogte :-) krijg ik op kanaal 66 flink signaal. Hier zouden volgens http://www.willi4u.de/SERVICE/Frequenzen_1/Frequenzen_2/frequenzen_2.html de Duitse zenders Eurosport, VIVA, Terra Nova en CNN te ontvangen moeten zijn. Laat ik echter de ontvanger (de Samsung twin tuner) handmatig op kanaal 66 naar zenders zoeken, dan is hij wel even bezig, maar floept daarna gewoon uit het zenderzoeken. En dan zijn er geen extra gevonden zenders getoond of opgeslagen.

 

Zou toch leuk zijn als die zenders wel te ontvangen zijn, signaal is er genoeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft de KPN box niet te patchen. Ik woon in Zeeland en heb mijn binnenantenne op zolder staan. Ontvang alle Nederlandse zenders en heb middels een kleine eenvoudige truc ook de belgische zenders binnengehaald.

 

Heb een eenvoudige sprietantenne op mijn kpn box aangesloten. Het 5 volt signaal uitgeschakeld en handmatig laten zoeken naar de belgische zenders. En voila beeld op kanaal 1001 en 1002. Vervolgens weer de kpn antenne erop gezet, 5-volt weer aan en nog steeds beeld. De KPN ontvanger haalt dan wel een grapje uit. Als ik op 1001 of 1002 heb gekeken en zet de ontvanger uit en aan komt er een melding dat ik de installatie overnieuw moet doen. Gewoon op exit drukken en je kan vrolijk verder kijken. En ik weet het VRT1 en 2 zitten ook in het gewone pakket maar niet radio Donna, studio Brussel etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via welke plaats/kanaal ontvang je dan de nederlandse KPN/digitenne? Ik ontvang hier in Rijsbergen alleen nog maar de belgische 2 op kanaal 59. En is er verschil in kwaliteit van de belg, rechtstreeks of via KPN/digitenne?

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ontvang de zender Rotterdam. Ik denk dat Rijsbergen je niet lukt met een binnenantenne want mijn zus in Breda krijgt ook bijna niets binnen. Uiteraard is het signaal van de belgen beter dan de Hollanders want wij zijn goed in zuinigheid dus lekker veel bitjes in het signaal proppen. Eigenlijk is digitale TV 20 jaar terug in de tijd. Maar ja we hobbyen lekker verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Via welke plaats/kanaal ontvang je dan de nederlandse KPN/digitenne?


Via Rotterdam heb je de meeste kans, ik ken iemand in Breda (Princenhage meen ik me te herinneren) en die ontvangt de zenders daarvandaan (overigens ook met een binnenantenne). Wel is het zo dat de ontvangst natuurlijk redelijk slecht is, en een beetje naar het zuiden (Rijsbergen dus bijvoorbeeld) al tot geen signaal meer kan leiden.


Citaat:
En is er verschil in kwaliteit van de belg, rechtstreeks of via KPN/digitenne?


In België heeft men 3 (of zijn het er twee geworden na het wegvallen van Sporza? M.a.w. is TV Brussel niet teruggekomen?) tv-zenders en nog wat radiozenders in een pakket zitten dat net zo breed is als een boeket waarin men in Nederland een zender of 8 plaast, dat zie je dus behoorlijk goed.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...