Ga naar inhoud


welke geluidsinstallatie combineert goed?


Gast

Aanbevolen berichten

THX was er vroeger in een variant (de eisen om hier aan te voldoen als producent zijn zeer hoog, dus een echte THX set kost klauwen met geld deze variant hebben ze nu THX Ultra genoemd. Een jaar geleden heeft LucasArts een goedkopere variant gemaakt die de naam THX Select draagt en hiervan zijn de eisen veel lager dus goedkoper.<P>Groeten Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nah... ik heb hem weer gevonden, was geen Yamaha maar Onkyo.<P>In mijn zoektocht ben ik helaas deze pagina tegengekomen:<P>home.wxs.nl/~santu001/theatre.html<P>dit gaat weer een boel geld kosten ...<BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>nou moet ik weer een:<BR>Onkyo TX-DS 989,THX-Surround EX, DTS-ES, Dolby Digital-EX 7.1 receiver hebben.<P>Is maar goed dat die niet in mijn zwarte Sony-set past !!! laugh.gif" border="0<P>c-ya !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen alleemaal bedankt voor jullie hulp. Ik ben al een stuk wijzer geworden dan ik twee dagen geleden was. Ga binnenkort eens een paar zaken bijlangs met mijn oude versterker en radio en dan maar eens zien waar ik mee thuis kom. Ik heb bij een serieuze zaak nog eens nagevraagd en daar is mij verteld dat ik toch mijn uitstekende stereo speakers kan houden en mbv de afregeling per kanaal in de nieuw te kopen surround boxen en subwoofer in kan passen. Ik laat binnenkort hier weten wat het geworden is en wat de eerste indruk is.<P>gr<P>whale

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals een vraag,<P>Ik kom op het net de verkoopsite van Berhard Vehns uit Munchen tegen. Ziet er zeer goed uit, grote keuze en ik zie bijvoorbeeld een Denon AVR 1801 die volgens mij in Nederland ongeveer f1500,- kost voor DM699,- (plus DM55,- vezend) staan. dat is nogal een verschil. Volgens mij moet je bij bestelling eerst geld overboeken. Wie heeft hier met dit of een ander duits bedrijf ervaring. <P>alvast bedankt,<P>Whale

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Whale;<P>Maar je hoeft je oude speakers ook niet weg te doen hoor !<P>Indien deze goed zijn (groot freq. bereik, 3-weg of meer, groot vermogen etc etc.) zou het enige advies zijn om DEZELFDE erbij te kopen. Indien je dit lukt heb je het beste effect. Altijd beter dan afregelen via component.<P>De center speaker en (actieve!) subwoofer zijn weer een ander verhaal.<P>Veel succes !<BR>c-ya !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf een Denon avc-a1d en een denon 5000 maar wat ik eigenlijk wil zeggen is het volgende ik heb een tijdje zonder subwoofer gedraaid maar nu ik zo'n ding heb ging er een wereld voor me open ook op laag volume lekker vet en veel meer ruimte is ook van grote waarde bij twee kanaals muziek en bij dvd een aparte spoor alleen voor de sub. het nieuwe is nu 6.1 of 7.1 voor de centerspeaker hetzelfde verhaal best wel belangrijk voor films(geeft eigenlijk alleen maar dialoog en het midden gebeuren weer) maar bij 6.1 zijn dat twee centerspeakers eentje voor en eentje achter bij 7.1 zijn er drie centerspeakers (twee achter) om een gat te vullen zeggen ze maar ja we hebben ook nog een vriendin die liever geen speaker ziet

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips Receivers kun je maar beter overslaan, voor dat geld kun je wel iets mooiers kopen.<P>Kopen in Duitsland is absoluut goedkoper ligt circa 20% tot 30% lager. Dus ga eens een dagje stappen met je vrouw in Dusseldorf.<P>Dolby 7.1 of DTS-EX draagt niet erg veel bij (of de ruimte tussen je twee hoofdspeakers is groter dan 6 meter) Met name de achtercenter speaker slaat nergens op (je oorschelpen zijn naar voren gericht dus is richting van geluid dat van achter komt amper te bepalen.<P>Groeten Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel eens van nad gehoort is best lekker voor de oortjes maar ook voor de centjes maar dan ben je helemaal in een keer klaar en ik zou een complete spykerset kopen er zit altijd een extra uitgang op voor een set gewone boxen daar klinkt stereo beter uit vind ik zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...