Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Heb het progje HIC_CHECK.ZIP (zie boven} binnengehaald, en uitgetest op HIC 10306-06.HDF org Humax firmware.<BR>resultaat.<P>CRC-32 of this file is wrong! check for the correct file.<BR>Betekend dit dat de orginele file van humax loader 2.08 niet goed is ?<P>Ik heb ergens in een ander (Duitstalig forum) iets gelezen over de nieuwste firmware van Humax. Die zou zoals men veronderstelde niet meer te patchen zijn met vreemde software ?? (Enkel orginele software upgrades konden geladen worden.<P>Misschien is het wel allemaal onzin van onze duitse sathobbyisten, maar toch het bovenstaande progje geeft bij mij geen CRC OK<P>Daarom mijn vraag, kan de nieuwe patch HIC 10306PH+CAM-30_NL (zonder loader) ook gewoon met loader 2.07 geladen worden.<P>Hopelijk weet iemand raad.
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 De HIC-10306PH+CAM-3.0_NL.zip is OK.<P>Ik heb zelf L2.08 er in zitten en had nog geen cam+<P>Ook niet eerst de officiele er op gezet maar gelijk de gepatchte versie. Bij mij werkt alles goed.<P>
alfadude Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Ik heb alleen de opmerking dat volgens mij de gewone versie sneller omschakelde van seca naar viacces dan de vertaling.<BR>Ofwel is het gewoon toeval geweest. Quo signo nata es?
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Werkt perfect, nu nog even gaan zoeken hoe ik de 3in1 fun files op kaartje kan krijgen. Kan toch gewoon op goldcard ?
Ron Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Ik heb er zelf niet voldoende kennis van om met 100% zekerheid een goed antwoord te kunnen geven maar dit is mijn stelling:<BR>Planet hemp maakt een patch waar hij volgens eigen zeggen een stukje extra code aan het einde van de firmware heeft geplakt. Daar wordt dus aan het einde van de 2e firmware bin mee bedoeld.<BR>Als je dan die 2e file vervangt door een naar Nederlands vertaalde file zou die file dus minstens hetzelfde formaat moeten hebben want het vertalen van de bin files levert exact hetzelfde aantal bytes op.<BR>Als je dus de 2e binfile van een NIET 3.0 pluscam file pakt ontbreekt dus volgens mij dat extra stukje code waar Planet Hemp het over had. Hoe kunnen er dan in die nieuwe (eigenlijk oude) vertaalde versie maarliefts 7000 bytes ontbreken? 7000 bytes is best veel als er vanuit gaat dat de eerste patch slechts 3 of 4 bytes was.<BR>Als je vervolgens die kleinere (vertaalde) HDF file pakt wordt dat stukje code wat je eventueel eerder met de originele patch geladen hebt door de nieuwe patch niet overschreven waardoor alles gewoon werkt.<BR>Op een ongepatchte versie zou dat natuurlijk niet werken omdat in die firmware niet naar dat extra stukje code verwijst.<BR>Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen want nu snap ik het zelf niet meer. <P>Groetuh,<P>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 @ Toxic:<P>Nu heb ik in diverse wetenschappelijke literatuur zoals Viva, Flair en Cosmopolitan, meerdere male gelezen dat de grootte er niet toe doet; zolang het maar niet te klein wordt.<P>Nu gaat de discussie over het laatste, is het te klein (700k)?<P>Ik neem aan dat Hemp het 1e gedeelte van de firmware (bin) bedoelt als hij het heeft over extra; in de 1e bin zitten nl. de Firmware incl. Irdeto CA routines. Deze wordt gesloten in 1e bin.<P>2e bin is text van de menu's.<P>Ik wil niet stoer doen, want het hele verhaal komt van SchumiNL (absoluut geen onbekende als het gaat om Humax patch) en heb heel simpel nagedaan wat hij me poste.<P>Ik ga een Ba-Co pakken ! 't is warrum ..pff..<P>c-ya !
Ron Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 dat kun je gewoon met een hex editor doen en daarna met het checksum util van SchumiNL even de checksum fixen.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 thx 4 the reply, Toxic, Moet ik alleen nog even die crc-fix ergens ophalen
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Hij komt nu veel beter tot zijn recht de allcam 3.0 met fun3in1 flash V2.1 het schakelen gaat nu een stuk snellen + veel en veel minder hangers dolby digital werkt ook goed hulde aan de makers + probleem met die Palco's is nu ook de wereld uit. <BR> <P>greetz lorisdam
Ron Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 zover was ik ook al maar volgens zeggen van Planet Hemp zelf heeft hij met een jump gemaakt naar een stukje vrij geheugen. Dat zou dus theoretisch aan het einde van van de file moeten zijn. Aan het einde van de 2e bin file dus want de 2e bin file is ook applicatie, ook al staan er dan voornamelijk optische zaken in. Je kunt door middel van patchen nooit zaken verschuiven. Alleen vervangen of zoals Planet Hemp dat gedaan heeft er een stukje aan vast plakken.<BR>Wat ik me dan dus af vraag is waar die 7000 Bytes zijn gebleven. 7000 bytes is zoals ik al zij best veel.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]
Ron Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 Ultraedit bied uitkomst.<BR>Ik heb de 2 files met het hdf tool uitgepakt en met ultraedit een compare gemaakt (de files vergeleken) en nu blijkt dat de files exact even groot zijn en alleen de teksten veranderd zijn.<BR>Hoe kan het dan dat die files wel een verschillend resultaat opleveren bij het inpakken? Was die file van Planet hemp anders ingepakt en zo ja hoe komt er dan een verschil van 7K in die files?<P>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 Dat kan ik misschien beantwoorden.<P>Als de file uitgepakt hetzelfde is ligt het aan de compressie methode.<BR>Kijk naar PKZIP, als je een engelse brief gaat vertalen naar het nederlands dan zal er altijd een verschil zitten in de lengte van de zinnen, meer spaties etc.<BR>Als je daar dan een compressie tool op gaat loslaten dan zullen de twee files een verschillend resultaat gaan opleveren.<P>Logisch dus ! <P>CU<BR>Red
xfiles69 Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 wat een gezeik, hij doet het toch?<BR>Dat is het belangrijkste.
Gast Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 aangezien humfree uit de lucht is moeten we het toch echt zelf gaan doen.<BR>dus alle input is goede input<P>keep up the good work jongens,<BR>ps<BR>na onweer van vorige week, cablemodem opgeblazen.. lekker weerrrrrrrr<P>[__raDXnl__]
Gast Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 @ Xfiles69<P>Hij doet het bij jou.<P>Wat we proberen te bereiken is dat hij het bij iedereen doet, ook op nog nooit eerder gepatchte kasten.<P>Iedere opmerking die een bijdrage kan leveren aan verbetering of vermeende bugs zijn welkom.<P>Of Toxic nu wel of geen gelijk heeft in missende bytes is niet belangrijk; het feit dat erover nagedacht daarentegen wel, derhalve dus zinvol. <P>Het zit hem niet in de kwantiteit van de postings maar in de kwaliteit, en daar mag over nagedacht worden ...<P>C-ya !<P>"oh my god .. i miss member-rating..."
Aanbevolen berichten