Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op mijn schotel een twin-lnb. Nu wil ik die vervangen door een quatro-lnb. Ik ben een beginner op dit gebied. Kun je zoiets gemakkelijk zelf doen? Ik wou de schotel -die op grondhoogte hangt- tijdens de klus aan de muur laten zitten. Kan iemand even aangeven hoe je de twin er af haalt en de quatro er vervolgens op monteert?

Bij voorbaat dank,

Meindert

Geplaatst:

Schroefje los halen van lnb houder.

Oude lnb eruithalen.

Nieuwe erin zetten.

Schroefje vastzetten.

Klaar.

Tip:Haal eerst de stroom van je reciever af alvoorens je de coaxkabels verwijderd,en weer terugplaatst.

Geplaatst:

juist..

als je niks beweegt aan de schotel zelf is het demonteren en monteren van de LNB een fluitje van een cent.

kijk ook effe naar de afstand van die oude twin tov de lnb-klem...

dat wil na vervanging wel eens afwijken indien je er niet aan denkt en dan is het brandpunt ietsjes verschoven, waardoor het signaal een tikkie achteruit gaat.

indien je vooraf op een zender het zendersignaal opschrijft, kun je naderhand na de vervanging even controleren of dat signaal hetzelfde is...

weersafhankelijk

maar makkelijk fijn af te stemmen.

cheers

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Als je een Triax schotel hebt, dan is het een tikkie lastiger, maar nog altijd goed te doen. Bij een Triax zit de LNB namelijk geklemd, en de klem zit in de arm gefixeerd. Het vergt iets meer geweld, of een beetje meer handigheid, om die klem los te krijgen dan wanneer je alleen maar een schroefje hoeft los te draaien.

- Ruud

Geplaatst:
Citaat:
Als je een Triax schotel hebt, dan is het een tikkie lastiger, maar nog altijd goed te doen. Bij een Triax zit de LNB namelijk geklemd, en de klem zit in de arm gefixeerd. Het vergt iets meer geweld, of een beetje meer handigheid, om die klem los te krijgen dan wanneer je alleen maar een schroefje hoeft los te draaien.

- Ruud

buiten dat moet je bij 'n Triax ook nog een boutje losdraaien en na vervanging van lnb weer vast.

gr. wiel

Door kennis delen, wordt men wijzer.

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen