Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

OP mn vers geinstalleerd systeem, XP home SP2, krijg ik de melding van mn firewall dat Windows/system32/system.exe internet op wil, naar een vreemde site.

Als ik in de map kijk, zie ik deze system.exe helemaal niet staan. Ook niet als verborgen file. het bestand heeft ook geen versienummer. Zou het een trojan zijn, of is het iets anders?

Kaspersky vindt niks

*** onderwerp aangepast. kies aub zelf een duidelijk onderwerp de volgende keer

Geplaatst:

PC opnieuw opgestart en nog ns spybot gedraaid. nu vindt ie niks meer. Hopelijk is het nu wel weg.

Hellz little spy is blijkbaar n keylogger.

Ik snap absoluut niet waar die vanafgekomen is.

Geplaatst:

System.exe is niet een normale "exe" en wordt door meerdere trojans en worms aan het systeem toegevoegd. Wat voor firewall gebruik je? Als je Zonealarm gebruikt probeer dan eens system.exe van de programmalijst te verwijderen en kijken of ie terugkomt.

Ook de virusscan levert niets op?

DeDream

Geplaatst:

System.exe in veilige modus verwijdert ...nu is alles weer ok

Geplaatst:

Volgens mij heeft spybot hem kunnen verwijderen, aangezien ik hem niet meer kan vinden. Het is dus wel n normaal zichtbaar bestand? ik heb hem wel geblockt hoe sygate hem zag, en dit heb ik zo gelaten, ook al is ie (waarschijnlijk) weg

Geplaatst:
Citaat:
Volgens mij heeft spybot hem kunnen verwijderen, aangezien ik hem niet meer kan vinden. Het is dus wel n normaal zichtbaar bestand? ik heb hem wel geblockt hoe sygate hem zag, en dit heb ik zo gelaten, ook al is ie (waarschijnlijk) weg

Misschien overbodig maar kijk uit voor systeem herstel.

Als je in de nabije toekomst systeemherstel toepast heb
je mogelijk dat virus, horse or whatever ook weer terug.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen