Gast Geplaatst: 31 januari 2005 Geplaatst: 31 januari 2005 Hoi, Ik heb een probleem met het uitrichten van mijn satelliet. Ik heb een sft-2000, en heb hier de nieuwste firmware en een nieuwe channellist opgezet. Mijn schotel is 95 cm en deze heb ik op zo'n 4 meter hoog hangen. Er zit tevens een stab motor tussen Deze opzet (schotel\moter) heb ik zonder te demonteren meegenomen van de verkoper, en bij mij aan een paal verbonden. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik via de sft-2000 een spaans kanaal(hisparat) opzet dan draait de motor netjes naar het westen. Vervolgens draai ik de schotel zelf, en krijg op een gegeven moment perfect beeld. Hetzelfde geldt voor astra-1. (als ik de schotel via de motor draai van hisparat naar astra, werkt het niet, moet zelf daarna iets bij draaien.) Echter andere satelieten(sirius hotbird thor) krijg ik niet voor elkaar. Kan dit komen doordat ik 'm op een andere hoogte heb hangen en daardoor wellicht de "helling" van mijn schotel/motor moet aanpassen. ? Of is het zo dat als je zoiezo een sat vind dat je "helling" al goed staat ??? Nog iets wat vreemd is, is dat als ik 'm via mijn sft-2000 box laat draaien naar hotbird, gaat de schotel nog oostelijker dan astra, hoe kan dit, dit klopt toch niet ? Alvast bedankt voor jullie hulp Groet, Bart
GreenPolo Geplaatst: 31 januari 2005 Geplaatst: 31 januari 2005 Ik zou toch helemaal opnieuw beginnen met uitrichten, met Sirius als startpunt. Staat die paal waaraan je de combinatie hebt gehangen wel 100% waterpas? Lees deze link eerst eens door. Wat betreft de vraag over hotbird, kan zijn dat in je kanaallijst de positie van hotbird op een andere plek zit dan in je motor. Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen