Ga naar inhoud


NFS windows problemen


peter-nmgn

Aanbevolen berichten

hey,

 

ik volg alle stappen volgens de site: http://www.dreambox.net.au/tutorials/nfsplugins.php

(weet niet of ik dit mag vermelden...anders sorry...maar kom er anders niet uit wat ik fout doe)

maar de mappen aanmaken gaat allemaal goed tot dat ik NFS & Portmap ADD typ onder CMD, krijg dan de foutmelding in een nieuw venstertje:

 

TrueGrid Portmapper Messenger:

Error: Unknown error (997) in CreateService

 

en bij NFS:

 

TrueGrid NFS Messenger:

Error: Unknown error (997) in CreateService

 

als ik bij op ALT-CTRL-DEL druk krijg komt er in het Processen tabblad geen NFS & portmap te staan!

 

Heb WINXP sp1

 

Hoe los ik dit op?! Heb het eerst op de methode van sjerom gedaan maar ook zonder succes.

 

groetjes

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ken het probleem

ik had dat ook

 

maar heb je je schijf wel als ntfs geformatteerd..anders word het wel lastig..ik heb het wel voor mekaar gekregen om nfs om windows xp met sp1 aan de gang te krijgen...de volgorde van nfs is ook heel belangrijk

 

portmap add

nfs add

nfs start

 

 

en de config bestanden van export is heel belangrijk dat je die goed invult..

..

 

ik heb nu windows 2000 pro erop gezet en het gaat stukken makkelijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik zelf NFsDream, deze werkt heel makkelijk, Klik eerst op NFS start (onder configure) en daarna moet je soms een paar keer klikken (bij NFsdream althans) op Portmap add en NFS add voordat het werkt. Zorg dat je de 'export' file heb aangemaakt. Maak de directory's op je pc. Stel je dreambox in met een mount via de setup. En het moet werken. Heb zelf ook WinXP met SP1 namelijk.

 

De CIFS methode is wel veel makkelijker, maar ja bovenstaande in echt even hobbyen. Als je de zoekfunctie op het board gebruikt zal je hierover nog veel meer vinden.

 

Suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...