Skysurfer Geplaatst: 31 januari 2005 Geplaatst: 31 januari 2005 Heb Ubuntu geïnstalleerd op een Pentium-2 systeem, 266 mHz met 8,2 gb HD. Installatie gaat goed tot reboot. Er wordt een programma geladen of gestart GRUB maar meteen geeft hij een foutmelding: error 18 en het systeem hangt. Ook heb ik dan in mijn BIOS opeens een HD staan van 528 MB i.p.v. 8,2 GB. Wat is er fout? Skysurfer (newbee met Linux)
Gast Geplaatst: 31 januari 2005 Geplaatst: 31 januari 2005 Het lijkt er op ad GRUB niet goed kan omgaan met het BIOS van je moederbord. Je kan kijken of je er een nieuwere versie van het bios op kan zetten. Of anders LILO proberen. Ik weet alleen niet of LILO in de installatie procedure van Ubuntu zit. Voor meer informatie kan je ook eens kijk met google, zoek dan op je type moederbord, en grub.
Skysurfer Geplaatst: 31 januari 2005 Auteur Geplaatst: 31 januari 2005 Ok. Heb hier nog een AMD-bord liggen met een 1.4 gHz processor, past alleen niet in de kast. Zal 's proberen met losse opstelling. Alvast bedankt. Skysurfer
Skysurfer Geplaatst: 1 februari 2005 Auteur Geplaatst: 1 februari 2005 Helaas, AMD-bord overleden. Ander P2-bord geprobeerd: zelfde resultaat. Error 18. Skysurfer
Skysurfer Geplaatst: 1 februari 2005 Auteur Geplaatst: 1 februari 2005 Ik heb het aan de gang gekregen! Na installatie in het BIOS de harde schijf veranderd van LBA in NORMAL en hupsakee... daar ging 'ie. Verdere installatie ging wel moeizaam (moest een paar keer opnieuw opstarten) maar uiteindelijk toch het bureaublad tevoorschijn gekregen. Skysurfer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen