Gast Geplaatst: 1 februari 2005 Geplaatst: 1 februari 2005 ik kan niet volledig het onderwerp duidelijk typen,maar het gaat erover dat telenet andere aanbieders zou moeten toelaten. Zou er concurentie op de belgische kabel mogelijk zijn als je onderstaande belgische redenering volgt? Wat er zou moeten gebeuren is zoals bij bc en bij de elektriciteitsmaatschappijen. dat telenet aanzien wordt als distributienetwerkbeheerder zaols bij ons gaselwest voorzien is als disrtributieleverancier van elektriceit. je kiest dus een partner zei het electrabel, nuon,wattplus luminus enz.Als je elecriciteit neemt bij bvb wattplus wordt je een deel aangerekend,als distributiekosten,die zei op hun beurt doorbetalen aan de distributienetwerkbeheerder in mijn geval gaselwest.(zei moeten immers het net onderhouden,je gebruikt het ook en in feit maar normaal dat je betaald.dat de ene beheerder al weer meer rekend dan de andere laat ik hier te zeide) zo zou het ook moeten zijn,dat de regering een wet voorziet dat iedereen die wil tv kanalen kan aanbieden via het telenet netwerk dat ook kan,en dat telenet betaald worden door degene die het netwerk gebruiken. bvb neem nu dat de sbs group van scandinavie die hier grotendeels vt4 en vijftv in handen heeft (als mijn bronnen niet verouderd zijn),een pakket wil opstarten van een aantal zenders. dan stel ik dan zo voor als je een abonnement neemt bij de sbs groep die bvb 30 zenders verdeeld,een decoder met bijhorende smartcard krijgt en dus ook betaald en dat de sbs groep een bijdrage meerekend aan de klant die op zijn beurt een bedrag doorstort naar telenet voor het onderhoud van het netwerk.zo zou telenet enkel fungeren als distributienetwerkbeheerder zoals bij elektriceit en is de kans groter dan er concurentie kan komen en verlaging van de prijzen. helaas is het nu zo dat de kabel niet kan vergeleken worden met het elektriceitsnet en het telefoonnetwerk. of ze moeten volledig hun systeem gaan aanpassen,dat ze niet meer uitzenden hetzij dvb-c,maar volledig in datastream.maar of het huidig kabelnetwerk dat aankan,dat weet ik niet. na belgacom te verplichten andere operatoren toe te laten op hun telefoonnet,en andere toe te laten op het elektriciteitsnet,zou er ook eens moeten worden gekeken dat telenet verplicht wordt andere aanbieders toe te laten op hun netwerk. probleem is natuurlijk de plaats of de mogelijkheid van snelheid in het uploaden van de datagegevens.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen