Ga naar inhoud


Geen doorstart! Dreambox blijft hangen.


Gast

Aanbevolen berichten

Na een mislukte flash-update, blijft de box hangen met alleen het logo op het display.

Ik heb geprobeert om met een nul-modem kabel contact te maken, maar dit gaat niet.

Is er iemand die mij wil en kan helpen om de Dreambox weer aan de praat te krijgen?

Uiteraard hoeft dit niet voor niets.

 

Kuneara

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk dat je speciale reparatie apparatuur moet gebruiken omdie box aan de gang te krijgen

bij de satboer kost dat al gauw 150 tot 200 euro

.

als he tnix wordt dan wil ik wel jou kapotte box overnemen

veel succes!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuneare,

 

Toch moet het lukken. Flash je met deze procedure ?

 

Dit gaat met dreamup 2.14.

Zet de dreambox helemaal uit (dus de stroom eraf). Haal eventueel de scartkabels/lnb coax kabel usb-stick etc eraf. ( ontkoppel desnoods je harddisk)

Sluit de nulmodemkabel aan op de dreambox en op de compoort van je pc. Start het progje dreamup op en druk op connect.

Zet dan de stroom op de dreambox (dreambox gaat aan). Je kunt nu aan een voortgangsbalk zien, dat er een verbinding wordt gelegd. Als de verbinding er is dan klik je op erase in dreamup (hoeft net persé) . Als dat gebeurd is dan klik je op flash en selecteer je de gewenste image en druk op ok. Nu moet er een voortgangsbalk beginnen te lopen. Is dat niet zo, dan druk je nogmaals op flash en selecteer je nogmaals de gewenste image en druk op ok. Er loopt nu een voortgangsbalk. Het flashen duurt ca 10 minuten. Na het flashen, sluit je de scartkabels en het netwerkkabel en de lnb coax kabel eventueel weer aan. Start de dreambox op en druk op de linker boventoets naast de lcd scherm, totdat er verschijnt: Flash erase.

Hierna start de dreambox weer, en zet nu de instellingen goed, ook de netwerkinstellingen.

Zet er d.m.v. bijv dreamboxedit een recente settingslijst erin (bijv pet123 of joske: www.dreamboxworld.com )

Installeer eventueel een emu en ftp de daarbij behorende keys naar de dreambox.

 

Krijg je geen verbinding met dreambox nadat je dreamup gestart hebt om connectie met de dreambox op te bouwen, terwijl de box opstart? Probeer het dan met een andere pc c.q. nullmodemkabel. Het kan zijn dat de nullmodemkabel niet goed is, of dat je compoort van de pc niet correct is.

 

Veel kijkplezier,

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

@Demon,

Zolang je logo in het lcd scherm staat kun je de box normaal gesproken altijd via dreamup flashen. Is dat niet zo, dan is je bootlader corrupt. De kosten die je noemt, lijkt me veel te hoog.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb geprobeert om met een nul-modem kabel contact te maken, maar dit gaat niet.


dat lijkt vaak zo..

wat is de melding in dreamup?
na connect

als het balkje erg snel voorbij schiet (net na de stroom op je dreambox te hebben gezet) kan het zijn dat de compoort niet goed ingesteld is

ook even zonder netwerk proberen... daar vaak de netwerk routines fouten ondervinden tijdens het connecten.

cheers

compoort wijzigen naar 4800 baut ipv 9600 (of nog lager)

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het Dream logo nog zichtbaar is, is er nog hoop. Je zou (eventueel na een paarkeer proberen) toch echt een connectie moeten kunnen krijgen met je dreambox. Heb je je kabel wel vaker gebrukikt of is het de eerste keer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je die kennissenkring maar eens de url van sat4all geven..

kunnen ze het allemaal zelf doen voor nop..

 

alleen als je flash echt stuk is moet je uurloon in de gaten houden bij een reparatie dienst..

 

overigens garantie heb je zolang er geen vreemd image op terug gevonden kan worden altijd...? toch?

 

cheers

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, sorry ik wist niet dat jullie zo snel zouden reageren.

Nee helaas ik kan nog niet kijken.

De nulmodem kabel is goed, de computer zegt dat de verbinding tot stand is gekomen, ik zie alleen geen tekst in mijn hyperterminal.

Ik ga de andere manier even proberen die hier is genoemd.

Hopenlijk gaat mij dat wel lukken.

Overigens heb ik ook al geprobeert de hdd te verwijderen, helaas ook geen oplossing.

 

Kuneara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal.

 

Ik heb de handelingen gedaan zoals Paardengek deze heeft aangegeven.

Eindelijk, dit werkt!

Mijn box start weer op en alles werkt weer.

Nogmaals allen dank voor jullie reactie, en ja een ogenschijnlijk defecte dreambox hoeft niet altijd naar een veel te dure reparatiecenter

 

Kuneara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...