Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satters,

Ik heb nu sinds een paar weken dat de ontvangen signaal sterkte sterk afwisselend is (op mijn tuner is dit goed te zien - balkje loopt van links naar recht en vice versa enz......). Tevens is het zo dat deze steeds verder afneemt naarmate de tijd verstrekt.

Op Hispasat is de signaalsterkte van TV Cabo goed terwijl die van D+ nog geen 25%.

Op Hotbird en Astra is nu ook bijna niets meer te ontvangen (sterke zenders nog wel).

Ook Turksat 42 oost niets meer te ontvangen.

Is dit een duidelijke LNB probleem of zou dit ook door iets anders veroorzaakt kunnen worden ?

Apparatuur: Strong 4375 met strong lnb (5 jaar oud)

Alvast bedankt voor de reakties.

mvg

Sam

Geplaatst:

hallo . Wat bedoel je met Tevens is het zo dat deze steeds verder afneemt naarmate de tijd verstrijkt .

als je je decoder aanzet dan loopt de kwaliteit terug .of in dagen weken wordt het als maar slechter,want is dit laatste het geval moet je toch aan je afstelling van je schotel denken.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Jalza bedankt voor je antwoord.

Ik heb hier ook al aan gedacht.

Het is voor mij moeilijk om bij de schotel op het dak te komen.

Vandaar dat ik wil weten wat de mogelijke oorzaken kan zijn voordat ik het dak op ga.

Ik kan dan alvast rekening houden met wat ik nodig heb.

Grt,

Sam

Geplaatst:

Wanneer het signaal afneemt gedurende uren: elektronisch probleem (ontvanger; motor; LNB) of kabelbreuk met wind. Als maxloader gelijk heeft, zou je de beweging van de kabel vanaf de grond moeten kunnen waarnemen. Wanneer het signaal afneemt gedurende dagen of weken: water in de kabelverbindingen of een wegzakkende schotel.

Groeten van de zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen