Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil deze week een schotelinstallatie thuis aanleggen. Ik was daarbij van plan een twin lnb te gebruiken. Daarvan wil ik 1 kabel aansluiten op een disecq switch (samen met 2 kabels uit andere koppen) en een kabel vooralsnog ongebruikt naar binnen trekken. Hierop wil ik later een sky digibox aansluiten. Mijn vraag: is dit niet schadelijk? Ik hoorde van iemand dat je in principe een weerstand op ongebruikte aansluitingen moet zetten.

mvg,

Jelle

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Geplaatst:

Afsluitweerstand is altijd handig om reflecties tegen te gaan.

Maar de vraag is of er uberhaupt wel signaal staat op een uitgang waar geen spanningleverende box op staat. Maar lijkt me sterk dat het schadelijk is in de vorm van blijvende schade.

Geplaatst:

ik heb al jaren een quadro hangen met een ongebruikte aansluiting, er hangt wel een coax aan maar die is nog niet aangesloten aan een decoder. De andere drie aansluitingen werken perfect.

gr.D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Technisch gezien is het altijd goed op ongebruikte uit of ingangen een 75 ohm afsluitweerstand te plaatsen.

Dit geeft een duidelijke vermindering van de overspraakdemping.

Geplaatst:

Je lnb werkt niet zonder dat er spanning op staat.

d.w.z. dat de éne uitgang (lnb) niet werkt, er staat n.l. geen spanning op,

dus hoeft er ook geen afsluitweerstand op.

p.s. een twin lnb is gewoon inwendig 2 lnb's, die allebij apart worden aangesloten/aangestuurd.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Geplaatst:

hoi mede satters ik gebruik het volgende.

'n Nokia 9500 met L&H 80cm met alps twin lnb vast op Astra.

Humax 5400 irc draaibaar motec sg2100 met invacom twin lnb.

Bijde lnb's zijn dus twin's, ik heb voor bijde lnb's 'n tweede kabel naar binnen gebracht. Dit is gemakkelijk om b.v.b even 'n andere ontvanger te testen, en voor bepaalde metingen....(p.s. 'n beknopte weergave) 'n afsluitweerstand is maar zelden nodig. lnb's + splitters e.d. hebben bijna allemaal, voldoende ontkoppeldemping tussen de uitgangen. ook verbeterd de ontkoppeldemping door het aantal meter kabel, dat aan een betreffende uitgang gebruikt word. (een voorbeeld waarbij 'n afsluitweerstand nodig is) bij kabelnetten de aansluitdoos radio TV, maar die hebben 'n inwendige afsluitweerstand. anders is het bij de z.g.n. rijgdozen, die nog 'n enkele keer gebruikt word. hierbij worden afhankelijk van de lengte van de bekabeling, 4-5 dozen meestal met verschillende aansluitdemping achter elkaar doorgelust. in de laatse doos moet dan 'n afsluitweerstand

geplaatst worden, omdat anders de voorgaande aansluitingen reflectie zouden krijgen.

gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen