Ga naar inhoud


Instellingen Forte Agent voor one-way internet


Mozart

Aanbevolen berichten


Ik heb geen ervaringen met one-way satelliet verbindingen etc.. Maar weet wel wat van netwerken af..

Forte Agent is een news-reader en news-reader is protocl NTTP ... De proxy server welke jij bedoelt is een HTTP proxy server en zal dus niet werken.

NTTP zou wel via een SOCKS proxy kunnen, maar da's erg ouderwets en misschien heeft je provider dat niet.. (Moet je bij ze navragen). Forte Agent moet dan ook nog een SOCKS proxy kunnen ondersteunen..

 

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je dat hele proxy gebeuren moet vergeten.

Ik weet totaal niet hoe one-way internet via schotel werkt, maar volgens mij moet je gewoon zonder proxy gegevens kunnen internetten..

Op het moment dat je je upstream verbinding maakt wordt je lokale route tabel opgemaakt voor je upstream verbinding en worden alle UITGAANDE pakketjes over je RAS Interface gestuurd... Alle binnenkomende pakketjes komen dan via de schotel binnen naar je satelliet kaart.. M.a.w. zonder proxy settings zou het naar mijn inziens gewoon allemaal moeten werken.

 

Maar nogmaals, ik kan het helemaal mis hebben omdat ik zelf nog nooit met one-way internet via schotel gewerkt heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de verslaglegging is het misschien goed als ik nog even opschrijf hoe ik het werkend gekregen heb. Ik heb in agent.ini opgenomen:

 

NewsServer="127.0.0.1"

NNTPPort=9319

 

En in de .ini van het proxy programma:

 

[etcp_port_forwarding]

remote_address=news.readfreenews.net:119

listen_address=127.0.0.1:9319

 

Een probleem dat ik nog heb is dat ik niet binnen kan komen in de newsserver van mijn provider hccnet. Ze hebben daar de zaak zo beveiligd dat je daar allen in kunt komen als je een normale inbelverbinding gebruikt. Ik gebruik nu een free newsserver. nadeel is dat die geen binaries heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...