Ga naar inhoud


diseq A_B ???


Gast

Aanbevolen berichten

hoi,<P>heb een hummie voor astra_hotbird ontvangst, wat overigens goed lijkt te werken.<P>een probleempje wat ik elke keer tegen komt is wanneer ik een settings lijst ergens van download bijv.pet123 staat de anttennesetting in de file altijd op A-astra B-hotbird.<BR>Ik moet het altijd omdraaien B-astra A-hotbird, dan pas heb ik ontvangst.<BR>gebruik een visiosat schotel 70cm en twee losse LNB's,als je voor de schotel staat lnb richting schotel zit een LNB links vd arm, met deze ontvang ik hotbird bij mij dus A<BR>degene die op de arm zit is astra B.<BR>Qua signaal heb ik +/- 65-70% ontvangst.<P>wie weet me precies te vertellen hoe de lnb's exact opgesteld, en diseqsoft ingesteld moet worden?<P>alvast bedankt SATbird<P> wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar normaal gesproken is Diseqc a Astra en Diseqc b de Hete Vogel.<BR>In jouw geval moet je alleen even de beide coax leidingen die naar de diseqc switch gaan, omdraaien. Kun je bij de schotel doen, of aan de kant van de switch.<BR>Groet<BR> wink.gif" border="0cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat omdraaien van kabels zal ik doen,heb het al een keer uitgeprobeerd toen kreeg ik maar een sat te pakken,kan het dan aan de positie vd LNB liggen,moet hij links of rechts van de arm???<P>alvast bedankt wink.gif" border="0 <P>Satbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet het zo zien als je achter de schotel staat hangt de hotbird rechts van de schotel<BR>en belicht de linker lnb <BR>en astra de rechter lnb<BR>dus achter de lnb zo als jij vertelt is dat andersom<BR>groeten sigaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...