Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 hoi,<P>heb een hummie voor astra_hotbird ontvangst, wat overigens goed lijkt te werken.<P>een probleempje wat ik elke keer tegen komt is wanneer ik een settings lijst ergens van download bijv.pet123 staat de anttennesetting in de file altijd op A-astra B-hotbird.<BR>Ik moet het altijd omdraaien B-astra A-hotbird, dan pas heb ik ontvangst.<BR>gebruik een visiosat schotel 70cm en twee losse LNB's,als je voor de schotel staat lnb richting schotel zit een LNB links vd arm, met deze ontvang ik hotbird bij mij dus A<BR>degene die op de arm zit is astra B.<BR>Qua signaal heb ik +/- 65-70% ontvangst.<P>wie weet me precies te vertellen hoe de lnb's exact opgesteld, en diseqsoft ingesteld moet worden?<P>alvast bedankt SATbird<P>
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 waarom wissel je de (lnb) kabels niet gewoon om ?
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 Het maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar normaal gesproken is Diseqc a Astra en Diseqc b de Hete Vogel.<BR>In jouw geval moet je alleen even de beide coax leidingen die naar de diseqc switch gaan, omdraaien. Kun je bij de schotel doen, of aan de kant van de switch.<BR>Groet<BR>
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 Oke, dat omdraaien van kabels zal ik doen,heb het al een keer uitgeprobeerd toen kreeg ik maar een sat te pakken,kan het dan aan de positie vd LNB liggen,moet hij links of rechts van de arm???<P>alvast bedankt <P>Satbird
Hagkobe Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 dit probleem heb ik ook <BR>Ben er al aan gewend<BR>Maakt eigenlijk niet zo veel uit<BR>En trouwens dat omdraaien van de coax kabels lukt niet altijd want ik heb een dual block lnb en die heeft een ingebouwde diseq-switch<BR>Hoi
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 Waarom niet bij de diseq A en B wisselen, niet bij de LNB maar gewoon bij de diseq, aan de sat positie verander je niets dus geen schotel draaien. enzo<BR> Fladder Fladder
Gast Geplaatst: 27 augustus 2001 Geplaatst: 27 augustus 2001 je moet het zo zien als je achter de schotel staat hangt de hotbird rechts van de schotel<BR>en belicht de linker lnb <BR>en astra de rechter lnb<BR>dus achter de lnb zo als jij vertelt is dat andersom<BR>groeten sigaar
Gast Geplaatst: 28 augustus 2001 Geplaatst: 28 augustus 2001 Klopt en dan opnieuw de schotel uitrichten want anders krijg je dus het verhaal wat je al meldde, dan zie ik de andere sat niet meer.
Aanbevolen berichten