Ga naar inhoud


Post deleted by Toxic[Q]


Gast

Aanbevolen berichten

@TeeBee, als ik je nu goed begrijp is Humax er weinig met opgeschoten! Jullie JTag interface zal in de toekomst immers gretig aftrek vinden bij de sat-handelaren.<P>Die zullen voor dat ze de nieuwe Humax 5400Z in de verkoop doen deze dan eerst even voorzien van de normale loader/firmware, waardoor er weer normaal gepatcht kan worden!<P>Echt 'n sterk staaltje knutselen van jullie, petje af! Trouwens vreemd dat Humax jullie zomaar 'n prototype laat toekomen!!!<P>Maar nu vraag ik me af of Humax (wanneer de JTag interface Europa breed word gebruikt) niet straks definitief zijn Irdeto licentie zal gaan verliezen. Ze hebben immers onder grote druk het ontwerp van de Humax 5400 aangepast om zodoende de licentie te mogen behouden.<P>Hoe dan ook, ik denk dat heel wat potentiële kopers (en misschien Humax zelf ook wel (stijgende omzet)) zijn opgelucht dat de nieuwe Humax 5400Z met 'n modificatie toch patchbaar is te maken.<P>Voorop gesteld natuurlijk dat jullie proefmodel ook het produktie model zal gaan worden!!!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi werk van TeeBee.<BR>Via de JTag interface kan de nieuwe 5400Z dus worden omgeprogrammeerd zodat deze de huidige software updates weer kan uploaden.<P>We zullen dan wel beperkt worden tot de huidig verkrijgbare firmware. Nieuwe, toekomstige releases van officiële Humax firmware zal je immers toch niet meer kunnen inladen (wegens incompatibel)<BR>We zullen dus een beetje ter plaatse blijven trappelen zodat stukje bij beetje de 5400 zal verouderen...<P>Of heb ik dit mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Teebee:<P>Da's altijd lullig; een regen van kritiek, maar anderzijds staan daar vaak grotere bergen van positieve reacties die helaas vaak minder bekend worden.<P>Kijk maar eens hoe op sommige boards de reactie op Hemp's werk is.<P>Het klinkt allemaal veelbelovend hoor ! ben benieuwd naar de 5400-Z.<P>c-ya !<BR>ennuhh... succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Element en jtag-board is niet geheim<BR>misschien zijn de weerstanden veranderd<BR>jtag interface 1t/m 20 ?<BR>of misschien is de software veranderd<BR>waarvoor zit jtag_f humax control center erin?<BR>ik heb hem zelf nog niet gebouwd<BR>ik durf dat zelf niet te programmeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo toch een paar bedenkingen ...<P>- Humax stuurt zomaar een prototype naar Teebee.<BR>- Teebee & Team ontwikkelen een interface nog voor het model op de markt is.<P>Dit alles ruikt ZEER sterk naar interne informatie en samenwerking tussen Humax & Teebee.<P>Ik kan me vergissen, maar ik denk dat Humax gewoon genoeg info heeft doorgespeeld om de zaak opnieuw patchbaar te maken...<P>@Teebee, vergis ik me ? En kan je eens een foto posten van die interface, of er wat meer informatie over geven ?<BR>In ieder geval, een puik staaltje werk !<BR>Proficiat !!!<P>CU<BR>Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<BR>Is het Humax5400z JTAG verhaal in principe niet hetzelfde als de BDM (JTAG) interface voor de Nokia boxen ?<BR>Velen hebben destijds een BDM interface gekocht om zelf met hun eigen ontvanger bezig te kunnen. Waarom moet hier voor de 5400z dan zo geheimzinnig over gedaan worden ? Je kan de interfaces toch verkopen ?Of valt er niet genoeg aan te verdienen als het volledig publiekelijk gemaakt wordt ? <BR>Grtz, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Teebee<BR>Je bent wel lelijk op je Tee(n) getrapt hé.Vind je dit zelf niet wat overdreven.Ok ik kan dit ergens wel begrijpen maar er zijn ook mensen die je werk wel goed vonden of vinden.Nu ja...??<BR>Greetzzz<BR>P.S Ik breng de koffie koeken mee laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij welke zaak ge je nu werken om de patch te kunnen doen stv.<BR>Ik wacht het allemaal gewoon af.<BR>Maar een ding staat vast dat jij geen hobbyist bent je maakt nu al reclame voor dingen die nog gebeuren moeten om er een hoop geld aan te verdienen.<BR>Een echte hobbyist zouden dit met andere hobbyisten hebben gedeelt en zien dit als een hobby en niet om geld er mee te verdienen.<BR>En daar voor is deze board niet en ik vind dat dit niet mogelijk moet zijn hier het is nu al een pure reclame wat jij maakt zodat jij er geld aan verdient.<BR>Als je er wat aan wilt verdienen praat er niet zoveel over hier dan doen dan wel anderen die er mee tevreden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, jongens....<P>Wees blij met wat er al bereikt is.<BR>Wil niet altijd meer en meer.<BR>Als je niet tevreden bent, verdiep je dan zelf in de materie.<BR>Als Teebee dit standpunt heeft, moet je dit respecteren.<BR>Wellicht dat hij hierna tzt weer bereid is om zaken openbaar te maken.<BR>Groeten,<P>sat-urnus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, <BR>@ TeeBee: klinkt interessant ! :-)<BR>Maar goed, ik kan je houding nu begrijpen... Zeker zoals het vorige keer gegaan is. :-(<BR>Ik weet niet wat de goede manier zou zijn en overal zitten wel voor's en tegen's aan verbonden.<P>Uli vroeg (vraagt?) een "support" vergoeding voor zijn DVB2000.<BR>(Ik ben benieuwd hoeveel gebruikers iets betaald hebben..)<BR>De Amon files zijn (voor zover ik weet) gratis en PH deelt "zijn" (read: jullie) doorontwikkelde patch voor niets uit. <BR>Ik heb gelezen op een duits board dat hij echter ook niet verder gaat met schrijven als er geen "Do It Yourself" methode komt voor het 5400z patchen....(Bang dat de handelaren over zijn en jullie rug geld opstrijken)<P>Time will tell :-)<BR>Heb trouwens al een 5400 service manual op de poolse upload zien staan.. geinig :-)<P>Het is al leuk genoeg dat 'ie uberhaupt weer te patchen is ! :-) Keep up the good work !<P>Grtz, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...