Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allen,

Heb een Packard Bell laptop, bijna 2,5 jaar oud, maar sinds een tijdje is mijn accu al na 15min leeg. En dan heb ik t over een volle,geladen accu.

Betekent dit dat ie naar zn mallemoeren is, of valt hier nog wat aan te doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Geplaatst:

Als je een Nickel Cadmium (!?!) accu heb kan dat inderdaad zo zijn, deze hebben een geheugen, en moet je dus altijd helemaal leeg pas opladen. De andere types o.a. Li-ion etc. hebben daar geen of weing last van.

Kan ook zijn dat er een storing in je laptop zit, dat hij je accu direct leeg trekt. Als je 2 accu's kan je het eventueel simpel testen.

Bij 2.5 jaar en veel gebruik kan het ook normaal zijn, ze gaan tenslotte niet 100 jaar mee.

Suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Geplaatst:

Citaat:
Kan ook zijn dat er een storing in je laptop zit, dat hij je accu direct leeg trekt.

Lijkt mij niet zo waarschijnlijk. Dan zou het laptopje gloeiend heet moeten worden, want ergens moet die energie blijven !!

2,5 jaar is niet zo gek als levensduur voor een veelgebruikte accu.

Geplaatst:

hoi probeer hem is helemaal op te laden,dan haal je hem uit de laptop bewaar hem een dag en stop hem dan terug dan kun je kijken of de accu stroom lekt of de laptop hem leeg trekt suc6 biggthumpup.gif

HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft

Vista Ultimate

philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb

WIE VEEL KNUTSELT..

LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER

NIET MEER UITKOMT.. !!!

Geplaatst:
Citaat:
Lijkt mij niet zo waarschijnlijk. Dan zou het laptopje gloeiend heet moeten worden, want ergens moet die energie blijven !!

Klopt niet echt , een veel gebruikte accu verliest zijn capaciteit waardoor deze minder energie tijdens het laden opslaat en ook minder energie kan afgeven, zie grafiek.In het echt laad je je accu ook wel eens vaker als ie nog niet helemaal leeg is en dit is helemaal niet goed voor Ni-CD cellen. Deze hebben een geheugen effect waardoor er steeds minder capaciteit beschikbaar is. Ni-MH ( nickel metaal hydride ) cellen hebben hier een stuk minder / geen last van.

Image64.gif

Een Ni-CD accu is na 2.5 jaar inderdaad vaak naar zijn groootje , wat je kan doen is hem openslopen en andere accu cellen in solderen. Dit is meestal vele malen goedkoper als een nieuwe accu erin zetten.

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Zou je dan ook NiMH batterijen in je oude NiCd accu kunnen zetten? Gaat dat goed met opladen etc, of kapt dan bv de oplader al voortijdig het opladen af omdat ie denkt dat de accu vol is?

Geplaatst:

Meestal heeft een lader een delta-V schakeling welke de accuspanning in de gaten houd waardoor een accu niet wordt overladen , wat met een timerschakeling wel zou gebeuren , bijvoorbeeld :

Met een timer

Je hebt je accu van 6 Ah 50% vol en steekt hem in , je laptop gaat laden met 3 ampere voor 2 uur , hierdoor wordt je accu overladen en gaat ie stuk

Met een delta-V schakeling

Je hebt die zelfde accu van 6Ah 50% vol

charge.gif

Volgens de curve is te zien dat de accuspanning ( per cel )

1,43 volt is. Dan gaat de lader laden totdat de celspanning van 1.48V is berijkt , dan is de accu vol.

Daarom zou je mits de lader een delta-v schakeling heeft ook een NIMH accu erin kunnen zetten. zo ver ik weet heeft iedere latop zo een lader erin zitten en moet het dus geen enkel probleem zijn , bovenstaand verhaal is om het verschil duidenlijk te maken tussen verschillende laadprocessen en wanneer je wel en wanneer je geen NI-MH batterijen als vervanging voor NI-CD cellen kan gebruiken.

Zou je NI-MH cellen in een lader met timer gebruiken bijvoorbeeld krijg je het probleem dat je je accu's niet "vol" krijgt waardoor de spanning te laag kan zijn voor je toepassing en de accu dus niet voor zijn volledige capaciteit gebruikt wordt

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Maar kan een timer sowieso wel met een laptop? Ik neem aan dat je accu nooit helemaal leeg is, dus dan zou je in principe bijna altijd overladen. Zelfs met het orgineel toch?

Geplaatst:

Ga er maar van uit dat die accu naar de eeuwige jachtvelden is.

Is vrij normaal na 2,5 jaar.

Ik heb er al heel wat versleten zelfs binnen kortere tijd.

Geplaatst:

na 2,5 jaar houden de meeste cellen het wel voor gezien,nieuwe cellen erin zou een optie zijn ware het niet dat ze meestal een dermate vreemde maat hebben en dus nergens tekoop zijn.

ook zit er bij de meeste accu's de laad electronica in de accu zelf en ook die kan de pijp uit zijn en dit zorgt er ook gelijk voor dat sommige accu's wel 200 eur kosten.

Geplaatst:

Thx heren voor al uw reacties,

Concludeer maar dat de accu naar de filistijnen is. Zal dus een nieuwe moeten kopen. Kan iemand mij mss een adres van een (liefst goedkope) toko per pm sturen waar ik een accu voor een packard bell laptop kan kopen??? Alvast bedankt.

Groetjes,

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen