Ga naar inhoud


Hoe een rotor afstellen en installeren in DM7000s


Gast 2xdehelft

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist een rotor overgenomen van een kennis. Deze moet morgen geplaast worden. Ik ben redelijk nieuw in het hele satelietgebeuren en vraag me dus af hoe dit precies in zijn werk gaat. Het bevestigen zal geen probleem zijn maar dan. Hoe stel ik de dreambox in? Heeft iemand mischien een link naar een handleiding of dergelijke? (heb al gezocht maar nix gevonden) Ik gebruik op het moment de nieuwste PLI image.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2xdehelft,

 

Een disecq motor monteren kun je doen aan de hand van deze handleiding : http://www.sat4all.com/ubbthreads/faq/index.php?ToDo=view&questId=123&catId=17

 

Maar ondersteunt jouw motor ook usals ? Zo niet dan moet je via het menu alle satelieten opzoeken en saven. (setup; service searching; Rotor settings ( geen goto;save;next)

In dit menu kun je alle satelieten opzoeken en saven.

 

Als het een motor betreft wat usals ondersteund, dan gaat het vrij gemakkelijk. Zet de goto functie aan; zet de rotor stroom op 40mA. Vul je geografische waarden in ( Latudi; longitude). Deze waarden zijn afhankelijk van je woonplaats. Met het programma gorbtrack ( via google effe zoeken), kun je de exacte waarden invullen in het menutje van de dreambox. Daarna saven. Zet er dan een recente zenderlijst erin (draaibaar; pet123 of joske, te vinden op www.dreamboxworld.com .

 

Dan moet het lukken.

 

Veel success morgen, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet vinden of de roter Usals ondersteund. Hoe kom ik daar achter. Het is een Digipower DiSEqC H-H motor. Bevestiging moet wel lukken. Heb een GPS ontvanger waarmee ik de latitude van mijn huidige positie kan zien. En dus de graden berekenen waaronder de schotel moet komen te staan. Met die handleiding kom ik er wel uit.Er staat ook een Build in Sat table in het boekje. Wil dat zeggen dat het apparaat de satelieten in dat lijstje standaard al weet te vinden of...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...