Ga naar inhoud


Ergerlijk bromgeluid


pepper

Aanbevolen berichten

Als ik het geluid van mijn Philips tv te hard heb staan, heb ik een ergelijk bromgeluid. <BR>Door het geluid van de humax vol te zetten en dan het geluid van de tv op "normaal volume" is de brom nagenoeg weg.<BR>Tv is via scartkabel verbonden.<BR>Heeft hier iemand ervaring mee? mad.gif" border="0mad.gif" border="0

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ergens pikt jouw kabel of deco het stoorsignaal op. Dit stoorsignaal is meestal relatief klein T.O.V. Door nu de Humax op maximaal te zetten, is het signaal dat in de TV aankomt veel sterker dan het meekomende stoorsignaal, welk er nog altijd is, haar die wordt minder versterkt door de TV. Zijn jouw aardingen en massaaansluitingen in order?<P>Nitwit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom laat je het geluid v/d Humax niet gewoon voluit staan ? Je kunt het volume daarna toch met je TV regelen ? Je hebt met de Humax voluit namelijk geen versterking van het geluid. Voluit is 100% en alles minder is dus verzwakking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het zelfde probleem met een samsung tv.<BR>andere scard kabels geprobeerd , niets hielp. uiteindelijk maar via de antenne aansluiting aangesloten, dat heb je er geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie probleem zit 'm ergens anders.<BR>De audio-uitgangen van de Hummie zijn niet DC-ontkoppeld. Als je eens zou meten op de uitgangen zou je zien dat er enkele volts op staan, en dat mag natuurlijk niet. Als aan de Hummie nu een apparaat staat die ook niet voorzien is van een DC-ontkoppeler (eigenlijk gewoon 2 C's) dan krijg je 'brom' door die DC spanning.<BR>Grtz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wimpie<BR>Ik denk dat je gelijk hebt want ik heb meerdere malen gehad dat ik bij het aan of afsluiten spanning op de kabel voel. Is dit ergens mee te verhelpen?<BR>Bedankt voor het meedenken. tongue.gif" border="0

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wimpie: daar komt geen brom van hoor.<BR>Een paar volt DC is niet zo erg. Moet iedere normale TV of versterker mee om kunnen gaan.<BR>Echte pure HiFi fanaten willen eigenlijk helemaal geen condensatoren in de audio-weg.<BR>Die brom is hinderlijk als de TV hard staat en de Hummer heel zacht. Moet je mee leven of juist de hummer heel hard en de TV normaal open gooien. TV´s zijn sowieso bromgevoelig ivm de 50 Hz rasterafbuiging waar veel vermogen voor nodig is en heel licht in de TV geluidsweg instraald. Is weinig aan te doen.<BR>Enigste echte goede oplossing is het geluid via je versterker weer te geven. Dan is de brom helemmal verwenen.<P>@Pepper: van die paar volt krijg je echt geen opfl*kker. Wat jij voelt zijn kruipstromen die binnenkomen via de condensatoren in het netfilter en hun weg zoeken naar de aarde via de cinch of antenne-aansluiting. Dat is heel normaal.<BR>Groet wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pepper, Wimpie heeft gelijk over de DC-Ontkoppeling. Dat is overigens vrij eenvoudig te verhelpen.<P>@Svetik,<BR>Ik krijg ook regelmatig een "opflikker" (die je echt behoorlijk voelt) van de humax 5400. Ik geloof dus dat Pepper het correct uitgedrukt heeft wink.gif" border="0 <P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic, die opsodemieter, om maar eens een ander woord te gebruiken, komt niet van een paar volt DC op de audio uitgang van de Hummer, maar echt van kruipstromen door AC filters aan de 230V ingang van de Hummer of iedere andere verbruiker met zo´n filter aan de ingang. Het wordt echt bemerkt doordat zo´n satellieten ontvanger ook aangesloten wordt aan de kabel en dan naar de TV. Daar lopen kruipstromen die de spanning hoog opslingeren en je een beste opdonder kunnen geven. Geloof me maar. wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het vandaan komt kan me niet zo veel schelen maar mijn ontvanger elektrucuteerd mij ook iedere keer weer terwijl deze allen via SCART met de TV verbonden is en er geen (TV)kabel is aangesloten. Wie kijkt er nou naar/via de kabel? laugh.gif" border="0<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf ook al een opdonder krijgt, kun je het beste de apparatuur op 1 punt aan de aarde leggen.<P>Als er een w.c.d. met randaarde in de buurt zit kun je het beste een stekker met randaarde gebruiken, waarvan de aarde b.v. aan een schroevje van de sat.ontvanger wordt vastgezet.<P>WaferJo. laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf ook last van als ik met (vooral de bovenkant van) m'n hand m'n humax aanraak. Niet echt een prettig gevoel die zwerfstroom. Als zo'n apparaat geaard moet worden, waarom zit er dan geen randaarde in de stekker? Of is dat expres niet gedaan zodat er geen aardlus kan ontstaan?<P>Groetjes,<BR>Harrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist harrienak platenprak, daarom is dat gedaan. Om aardlussen te voorkomen. Dat zou de boel alleen nog maar erger maken.<BR>En de KEMA geeft dan z´n goedkeuring niet.<BR>Waarom niet...? Omdat dan de randaarde van het elektriciteits-net direkt met de aarde van de kabel of de antenne doorverbonden zou kunnen worden. Een goede antenne of de kabel is namelijk geaard en niet met de randaarde doorverbonden.<P>@Toxic: Ik wil niet weten hoeveel personen er zijn die de kabel via de ontvanger doorlussen naar de TV of VCR. <P> wink.gif" border="0<p>[ 31-08-2001: Message edited by: svetik ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...