Ga naar inhoud

gekregen schotel op voet plaatsen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een schotel gekregen van mijn broer. Hij staat op een voet. Alles aangesloten en in de tuin gezet. Hoe ik ook heen en weer ga de ontvangst blijft op 10 procent staan. De quality staat staat op 66.

De schotel staat op 29 graden.

Wel staat er een 2 onder een kap woning op 10 meter voor. De hoogte van de schotel is ongeveer 1.70.

Kan die woning in de weg staan.

Maakt de hoogte veel uit.

Geplaatst:

Er van uitgaand dat die 2onder1 woning niet hoger is dan 5 meter kijkt je schotel er overheen.In het schotelforum vind je hierover voldoende uitleg met plaatjes

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Geplaatst:

Hoi Evak,

Allereerst welkom in de wereld der zotten en dwazen die bij weer en win buiten op het dak aan hun soepbordje staan te rukken en plukken :-)

Je schotel staat dus duidelijk verkeerd uitgericht. Dit is voor de allereerste keer ook echt geen gemakkelijk werkje. Het is meer een kwestie van millimeters dan van centimeters, let hier in ieder geval wel op.

Begin eerst eens de informatieve database door te snuffelen. Onze Sat4all kunstemaker Gerdy heeft zich kreatief uitgeleefd om alles op een inzichtelijke manier duidelijk proberen te maken. Ook hoe je op een zeer simpele manier bepaalt of een obstakel in de weg staat of dat je je er niet druk om hoeft te maken omdat de satelliet boven het obstakel "uitkijkt".

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Download het programma Gorbtrack eens.

Ik heb (voor Alkmaar) wat gegevens ingevuld en dan lijkt het erop dat het huis in de weg staat (zie plaatje bijlage).

Echter: hoe hoog is een huis? 9 meter? Maar dat is het hoogste punt, en dat is de top van het dak, die boven het midden van het huis zit, dus op 15 meter afstand (als je tegen de achter- of voorgevel aankijkt). Volgens Gorbtrack kijkt de schotel dan nét over het dak heen naar de satelliet.

post-15527-1318258169,9173_thumb.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen