Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lyng2tr is een transponderlijst-updater die gebruik maakt van lyngsat.com.

Ik heb lyng2tr een paar keer probleemloos kunnen gebruiken, maar de laatste maanden doet ie het niet meer correct - ook niet na herinstallatie (ook niet na opschoning map en register).

Eerst kreeg ik gewoon de correct benoemde transponder-ini-bestanden. Bijv 0192.ini. Nu krijg ik alleen nog maar 0000.ini bestanden: 000.ini, 000.ini1, 000.ini2...

De tekst ín de bestanden klopt ook niet: er moet

[sATTYPE]

1=0192

2=Astra 1B, 1C, 1E, 1F, 1G, 1H, 2C

staan, maar er staat

[sATTYPE]

1=0000

2=

Wil ik dit gebruiken, dan moet ik het handmatig corrigeren: een pokkewerk.

Vraag: werkt Lyng2tr bij jullie wel goed?

edit spelfout

Geplaatst:

Update:

Het blijkt dat ik een speciale versie van Lyng2tr heb, waarbij allemaal bat-bestanden zaten: voor elke satelliet één. Eén keer klikken op all.bat, en alle ini-bestanden werden automagisch gegenereerd. Waar ik die versie ooit vandaan had???? Deze werkt niet meer correct dus. Maar als je niet dezelfde versie hebt kun je het probleem niet reproduceren...

Via Google vind ik andere downloadsites met Lyng2tr, maar ook trprocess.rar, die hetzelfde doet. Alleen ontbreken dan die bat-bestanden, en moet je alles met de hand doen (command prompt, trprocess !hotbird e.d.)

Als ik het all.bat bestand aanpas voor trprocess.exe doet ie het weer. Alleen krijg ik drie foutmeldingen (waar lyngsat.htm in de fout gaat neem ik aan).

Als jullie het eens willen proberen:

Directe link: http://www.gs.ru/soft/si/sat/lyn/trprocess215c.rar

Aangepaste all.bat heb ik als bijlage meegegeven. (Je kunt dit in wordpad bekijken).

(Rar uitpakken). Zet het samen in een map, en klik op all.bat. Volgens mij mist ie enkele satellieten!?

Let op: check alles wel op spyware, viri, trojans e.d. Ik accepteer geen verantwoordelijkheid. Dit soort dingen gaat mij ook boven de pet.

Oeps: je mag geen batbestanden bijvoegen. OK: ik heb er een tekst-bestand van gemaakt. Verander .txt in .bat (moet je wel extensies hebben aanstaan).

806560-all-trprocess.txt

Geplaatst:

Probeer het eens op deze manier:

download het programma "nettransport" (google, freeware for personal use)

downloaded het bijgevoegde bestand en rename het naar tplist.lst

installeer nettransport

klik op file, import

importeer het bestandje tplist.lst

selecteer de gewenste url's en klik ok

vul inhet volgende scherm de opslaglocatie in, klik ok

geef ok op de vraag use same settings....

succes

Arthur

808250-tplist_lst.txt

Geplaatst:

Werkt ook, maar dat downloadprogramma vind ik iets te opdringerig (en shareware).

Lyn2tr is bij mij dus corrupt?!? maar trprocess.exe werkt wel.

Voor mensen die niet snappen waar het hier om gaat: met deze programma'tjes kun je actuele transponderlijsten (*.ini) downloaden, voor in ProgDVB e.d.

Geplaatst:

OK, ieder zijn manier, nettransport is volledig in te stellen, ik gebruik hem al tijden om bijv in 1 klap veel bestanden van een website te downloaden of om streams naar mijn harde schijf te krijgen.

Groet,

Kees

Geplaatst:

ik heb de bestanden gedownload incl jouw batch bestand en het werkt perfect bedankt

daarna heb ik het batch bestand herschreven op volgorde van sat positie

zie bijlage (vond ik zelf wat netter)

817505-all.txt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen