MR_B Geplaatst: 6 februari 2005 Geplaatst: 6 februari 2005 Ik heb bij een nieuwe installatie de HD in 2en verdeelt en XP op de C gezet. Nadat ik dan de rest van de HD niet zag heb ik de XP cd erin gedaan en nog eens XP op E 2e partitie gezet en niet geheel afgemaakt. Daarna heb ik E geformateerd maar nu als ik de laptop opstart dan wil hij toch booten met E en zegt dus dat ie bestanden mist. Waar bevindt zich dit BOOT gedeelte zodat ik hem kan laten zien dat er toch maar 1 XP namelijk op C staat ??? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
MR_B Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Geplaatst: 6 februari 2005 probleem gevonden ga naar MSCONFIG dan naar tabblad boot.ini en doe opstartpaden controleren. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Willem Geplaatst: 11 februari 2005 Geplaatst: 11 februari 2005 Ik heb hetzelfde probleem moet nu met een bootdisk de computer opstarten. Maar waar kan ik het bestand boot.ini vinden. VG Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Morgothzz Geplaatst: 11 februari 2005 Geplaatst: 11 februari 2005 ga naar start - uitvoeren - typ msconfig (en geef een enter) - tabblad boot.ini Als je het handmatig wilt doen staat de file boot.ini in de root van je C schijf. Regards 'Life Is A Joke'
Willem Geplaatst: 11 februari 2005 Geplaatst: 11 februari 2005 Yep gevonden alleen wat moet er precies staan voor xp proffesional. VG Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Ome Merde Geplaatst: 11 februari 2005 Geplaatst: 11 februari 2005 [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect merDe deze ruimte is te huur
Willem Geplaatst: 12 februari 2005 Geplaatst: 12 februari 2005 Oke dat staat allemaal goed gellukkig. Maar ik krijg bij het opstarten de volgende foutmelding: NTLDR ontbreekt. Kan ik dit oplossen zonder xp opnieuw te installeren. VG Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Poetsdoekje Geplaatst: 12 februari 2005 Geplaatst: 12 februari 2005 Deze oplossing las ik ergens NTLDR poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Willem Geplaatst: 12 februari 2005 Geplaatst: 12 februari 2005 Ik ben iets verder gekomen alleen lukt het me nog niet om hem zonder floppy of cd op te starten. VG Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Gast Geplaatst: 13 februari 2005 Geplaatst: 13 februari 2005 fdisk /mbr lost dit probleem wel eens op, is niet gevaarlijk voor gegevens op de schijf alleen de bootsector wordt bijgewerkt
Gast Geplaatst: 13 februari 2005 Geplaatst: 13 februari 2005 FIXMBR in de herstelconsole gaf bij mij al eens het gewenste resultaat.
Willem Geplaatst: 13 februari 2005 Geplaatst: 13 februari 2005 Moet ik dat in msdos mode doen of kan ik dat ergens in xp invoeren. VG Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Ome Merde Geplaatst: 13 februari 2005 Geplaatst: 13 februari 2005 booten met de XP-cd, Windows XP herstellen en dan intypen (je bent nu in een console van XP) merDe deze ruimte is te huur
Willem Geplaatst: 13 februari 2005 Geplaatst: 13 februari 2005 Ik Kan dan alleen windows of windows xp opstarten. Lijst met besturingsystemen en Herstelopties zijn aangevinkt in opstart en herstelinstellingen. Dit zijn mijn boot instellingen misschien staat er toch iets niet goed daar. Boot Loader] Timeout=0 Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [Operating Systems] C:\="Microsoft Windows" multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Willem Geplaatst: 15 februari 2005 Geplaatst: 15 februari 2005 Hartstikke bedankt allen opgelost. VG Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen