Ga naar inhoud


humax 5100 / 5400, geen verschil toch?


Gast

Aanbevolen berichten

wie kan mij voldoende overtuigen dat ik niet de 5100 moet aanschaffen, maar de 5400. ik heb de specificaties van beide receivers bekeken en heb geen verschil kunnen ontdekken. behalve dus dat de 5400 een embedded irdeto cam heeft. waarom is de 5400 dan zo populair?<P>een oom van mij heeft de echostar3000 (embd viacces) aangeschaft, deze is vergeleken met de humax een flink stuk duurder. hij heeft er 1400 gulden voor betaald. terwijl de humax 5400 voor 1000 gulden te krijgen is. vanwaar deze grote verschil in prijs? zit hem dit in de beeldkwaliteit?<P>alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 5100 heeft idd geen embedded Irdeto, alleen maar CI slotjes. Je kunt hem dan ook niet patchen naar een allcam. <P>Als je een 5100 koopt, moet je er weer een cam (of meerdere) bijkopen om te kunnen decoderen. Het is goedkoper om dan een 5300 of 5400 te kopen, dat scheelt alweer 1 of meerdere cams die je niet hoeft te kopen (kosten toch altijd meer dan 300,- per stuk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet dat je met behulp van een serieel kabel het een en ander kan patchen, maar je zegt dus dat ik de embedded irdeto cam kan patchen naar een <B>allcam</B>? wat houdt dit dan in? <P>het schijnt dat niet elke embedded cam gepatched kan worden met de 3 in 1 file, dit heb ik ergens gelezen, maar het blijft allemaal nog een beetje vaag.<p>[ 03-09-2001: Message edited by: thewatcher ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de Humax 5400 heeft een embedded irdeto cam.<BR>Via rs 232 kabel aan je pc met de juiste software, kan je dezer Cam Patchen, waardoor je met bijvoorbeeld een fun card in het bestaande irdeto slot zowel irdeto, seca en viaccess kan zien.<P>Dus op dit moment geen extra ca modules nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by DiGiTaAl:<BR><STRONG>Inderdaad de Humax 5400 heeft een embedded irdeto cam.<BR>Via rs 232 kabel aan je pc met de juiste software, kan je dezer Cam Patchen, waardoor je met bijvoorbeeld een fun card in het bestaande irdeto slot zowel <B>irdeto, seca en viaccess kan zien</B>.<P>Dus op dit moment geen extra ca modules nodig.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>dat zijn er dus drie, maar stel dat ik "nagra vision" wil zien, houdt het dan op? ik denk dat men dan een extra (nagra vision) cam moet aanschaffen,toch? en dat is vrij duur, zo'n 300 gulden ofzo.<P>maar ja, rest mij nog de smartcards programmeren. <P>dus de reden waarom de humax 5400 zo populair is, is dat er op dit moment veel patches en software voor te krijgen is, en dus niet in eerste instantie de beeldkwaliteit? OK<BR>want zoals ik al eerder zei heeft mijn oom de echostar3000 gekocht, waarom is deze 400 gulden duurder? en dat geldt ook voor de mediamaster, waarom zou ik niet voor de nokia gaan? is er verschil in beeldkwaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen echostar, maar wat ik heb begrepen is dat je beeld wel iets beter is, en als je een motor voor je schotel gaat gebruiken, is de echostar beter, maar de humax is goed genoeg.<BR>succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben inmiddels al goed ingelicht welk soort LNB ik het beste kan gebruiken, maar welke motor raden jullie mij aan? kreeg helaas van de verkopers geen eenduidig advies.<P>alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...